פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד שני תושב לוד, יונתן דסטה ואברהם גברו, בגין ביצוע עבירות של חטיפה לשם סחיטה, חבלה בכוונה מחמירה וגניבה. בכתב האישום מתואר כיצד הגיעו השניים לירושלים, חטפו אדם בגין חוב כספי של עשרת אלפים שקלים, כיסו את ראשו בשק חשמלו אותו באמצעות שוקר, הורידו אותו בשטח פתוח והכו אותו באמצעות לום.
1 צפייה בגלריה
חטיפה
חטיפה
מואשמים בחטיפת תושב ירושלים
(צילום המחשה: shutterstock)
על פי כתב האישום, הנאשמים תכננו את פעולת החטיפה, זאת לאחר שהנחטף צבר חוב של עשרת אלפים שקלים, חובות הנוגעים לאספקת סמים. על פי ממצאי החקירה, בתאריך ה-16.5 השניים הגיעו לירושלים, טלפנו אל הנחטף וביקשו להיפגש עמו על מנת לדון בהסדרת החוב. ״הנאשם הראשון אשר נהג ברכבו, הוריד את הנאשם השני והאחר בפינת רחוב הסמוכה לביתו של המתלונן. בסמוך לכך נסע הנאשם הראשון באמצעות הרכב, עצר ליד המתלונן שיצא לקראתו וביקש ממנו לעלות על הרכב. המתלונן הסכים ועלה לרכב למושב הסמוך לנהג".
לאחר עלייתו לרכב, החלו הנאשמים לנסוע לכיוון היציאה מירושלים ולאיים כי ״לא ישוב לביתו באם החוב לא ישולם״. עם הגעת הרכב לאזור שער הגיא, ניסה הנחטף להימלט מהרכב הנוסע. בתגובה לניסיון זה היכו הנאשמים את הנחטף באמצעות אגרופים, כאשר אחד מהם ניסו לחנוק אותו.
לאחר שהשניים הצליחו להשתלט על הנחטף הם המשיכו לעבר מתקן ״מקורות״ בלוד, עצרו את הרכב והורידו את הנחטף. "בשלב מסוים לאחר שירד מן הרכב, המתלונן ניסה לנצל את הירידה מן הרכב והחל בבריחה מן הנאשמים אל מאחורי גבעה סמוכה. הנאשם הראשון, נטל מוט ברזל ששימש כמפתח הגלגל ודלק אחר המתלונן, לכד אותו והלם בו באמצעות מפתח הגלגל בראשו ובגבו. המתלונן ניסה לגונן על ראשו באמצעות כפות ידיו, אולם הנאשם הראשון חבט במתלונן שוב באמצעות מפתח הגלגל בראשו תוך שהוא פוגע גם בכף ידו הימנית. המתלונן נפל על הקרקע כשהוא חבול ומדמם. לאחר שחדל הנאשם הראשון מלבעוט במתלונן, כיסו הנאשמים את ראשו של המתלונן בכובע או שק והכניסו אותו לרכב נוסף שהגיע למקום והפעילו שוקר חשמלי כלפיו.
"במהלך הנסיעה ברכב הנוסף גנבו הנאשמים למתלונן את הטלפון מסוג אייפון 12 מיני וכן סכום של 600 שקלים אשר נשא עמו. הנאשמים הסיעו את המתלונן לאזור חולות ראשון, הורידו אותו כשהוא חבול ושותת דם מן הרכב. בשלב זה היכו הנאשמים את המתלונן בבעיטות ואגרופים בגופו ולאחר מכן זרקו לעברו בקבוק מים ואמרו לו ״מפה תסתדר לבד", נרשם בכתב האישום.
בכל אותה עת, משלא חזר לבית, אשתו של הנחטף ניסה ליצור עמו קשר מספר רב של פעמים. בשלב מסוים יצר עימה קשר אחד הנאשמים באמצעות הטלגרם והודיע לה כי בעלה נמצא עמו ואיים כי עד שלא תעביר לו את הכספים שבעלה חייב, הוא לא ישוחרר. "לבקשתה אפשרו הנאשמים לראות את המתלונן בשיחת וידיאו. בהמשך הדברים התקשר שוב גורם מטעם הנאשמים ואיים על אשתו כי 'אם אין כסף את לא תראי אותו יותר'".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים