1 צפייה בגלריה
גן השעשועים החדש בעיסאוויה (צילום: mynet)
גן השעשועים החדש בעיסאוויה (צילום: mynet)
גן השעשועים החדש בעיסאוויה (צילום: mynet)
קצת שלווה לילדי שכונת עיסאוויה: הבוקר (חמישי) נחנך בשכונה גן שעשועים חדש, שזכה לשם "אל-ח'רובה", החרוב. אל טקס חנוכת הגן הגיעו תלמידי חטיבת הביניים לבנים בשכונה ונציגי השכונה, ובראשם המח'תאר מחמד עביד.
הגן החדש נבנה על שטח ציבורי בכניסה לשכונה, כולל פינות ישיבה ונוי מטופחות, לצד שורה של מתקני שעשועים וספורט. כל אלה ישמשו אלפים מתושבי האזור, בני כל הגילאים, ויתרמו לשיפור איכות החיים בשכונה. תכנון הגן ועיצובו, כמו גם בחירת מיקומו, נעשו בשיתוף ובתיאום מלא עם תושבי השכונה, ולבקשתם.
עוד מתוכנן לקום בשכונה מתחם תעסוקה גדול שיוסיף מאות מקומות עבודה לשכונה, כביש טבעת היקפי שיקל על העומס התחבורתי, ומבנה רב תכליתי בן 7 קומות, יחיד מסוגו, שיאכלס את המינהל הקהילתי החדש לצד שירותים עירוניים נוספים.
חברת מועצת העיר לורה ורטון (מרצ) אמרה ל-mynet: ״שמחתי מאוד להשתתף הבוקר בחנוכת גן המשחקים החדש בעיסאוויה. ילדי השכונה כבר נהנים מאוד מהמתקנים ותושבים באו לברך ולהודות על הקמת הגן. זאת, אחרי כמעט תשעה חודשים בהם השכונה סובלת כמעט יומיום מהתעמרות של שוטרים ומדיניות של עונש קולקטיבי על כל הכפר - אז טוב היה להגיע הפעם בנסיבות חיוביות, עם אנשים מהעירייה שאכפת להם. הודתי לראש העיר על כך שהוא לא רק בא לגזור סרט אלא להקשיב ולשוחח עם תושבים, למרות שחלקם לא חסכו ביקורת על המצב בעיסאוויה, על העדר תכנית מתאר, בעיות עם כבישים ועוד. ראש העיר התחייב להמשיך לעבוד יחד עם ולמען התושבים, בקידום תכנית המתאר עליה דיברנו שם, שיפור מערכת הביוב, ועניינים רבים אחרים שיש לעשות. ראש העיר, שתמיד מדבר בגובה העיניים, שמע והתחייב למספר צעדים מעשיים ולצמצום פערים בין מערב למזרח. אציין גם שכל התושבים הצביעו על שיפור משמעותי ברמת התברואה, ועל כך שגן המשחקים היה בעבר מזבלה. מקווה ומאמינה שמה שחנכנו הבוקר מסמן תחילתו של שינוי מעשי ביחס למזרח העיר ותושביה, שצריכים לקבל רמת שרות כמו לכל תושבי העיר״.
כזכור, שכונת עיסאוויה הפכה בחודשים האחרונים למוקד אלים של חיכוכים בין תושביה לבין המשטרה.