2 צפייה בגלריה
פנורמה מעל שער האריות. צילום: יח"צ פמ"י
פנורמה מעל שער האריות. צילום: יח"צ פמ"י
פנורמה מעל שער האריות. צילום: יח"צ פמ"י
בשורה למטיילים: אחרי כחמש שנות עבודה תיפתח טיילת החומות הצפונית למלוא אורכה - משער יפו ועד שער האריות, כ-3 ק״מ המקיפים למעלה ממחצית העיר העתיקה לכיוון מערב, צפון ומזרח, ומאפשרים מבט ממעוף הציפור אל הרובע הנוצרי והמוסלמי והר הזיתים על שלל אתריו.
חנוכת המקטע החדש בטיילת הצפונית תיערך כאמור ביום שלישי הקרוב (17.12) במגדל שער האריות.
הפיתוח בוצע ביוזמת משרד ירושלים ומורשת בעלות של 11 מיליון שקלים, בביצוע החברה לפיתוח מזרח ירושלים (פמ״י), וכחלק ממדיניות משרד ירושלים ומורשת להכשיר, לפתח ולשקם מסלולי טיול במרחב העיר העתיקה.
במקטע החדש הכולל את חומת החפיר, מגדל החסידה (בורג׳ אל לקלק) ושער האריות, בוצעו עבודות תשתית, מעקות, תאורה ועוד, והוסדר תפעול מול מתקנים אחרים הצמודים לחומה ביניהם מבנים שונים ובתי מגורים.
במבט לתוך העיר העתיקה נשקפים מכאן הרובע המוסלמי, הר הבית וכנסיית סנטה אנה הצלבנית. מחוץ לחומה נשקפים במקטע זה שכונת א-סהרה, מוזיאון רוקפלר, הר הצופים, הר הזיתים והקדרון. מבחוץ לחומה - חפיר עמוק שנחצב בתקופה הערבית הקדומה.
המקטע החדש של הטיילת הצפונית משתלב בפעילויות ובהשקעות השוטפות של משרד ירושלים ומורשת במזרח העיר - הטיילת היא הטרק ההיסטורי של ירושלים והמטיילים בה חווים חוויה של שימור סביבה, תרבות ומורשת באווירה נינוחה יותר מאשר במפלס הרחוב. לצליינים המגיעים לעיר מציע המקטע החדש מסלול מעגלי נופי אל שער האריות בשילוב הליכה קרקעית בדרך הייסורים (ויה דולורוזה), וכתוצאה - הקטנת עומסי המטיילים בסמטאות.
טיילת החומות היא נתיב השמירה של ביצורי ירושלים העות'מאנית מזה כ-480 שנה, גבולו של אתר מורשת עולמית של אונסק"ו (העיר העתיקה וחומותיה) ומונומנט בולט ומשפיע בנוף האורבני של העיר בעבר ובהווה. לחומה עצמה, לטיילת החומות ולנופים הנשקפים ממנה ערכים אדריכליים, היסטוריים, אורבאניים ונופיים, גאוגרפיים, דתיים וגיאופוליטיים ייחודיים המהווים חלק מהמורשת הבנויה של ירושלים.
2 צפייה בגלריה
נופים ואלמנטים מהמקטע החדש של הטיילת הצפונית, צילום יחצ פמ"י
נופים ואלמנטים מהמקטע החדש של הטיילת הצפונית, צילום יחצ פמ"י
נופים ואלמנטים מהמקטע החדש של הטיילת הצפונית, צילום יחצ פמ"י
שר ירושלים ומורשת ח"כ זאב אלקין: "במשך שנים העיר העתיקה בירושלים לא מימשה את הפוטנציאל התיירותי שלה, המקטע החדש יאפשר למיליוני התיירים שמגיעים לירושלים לחוות את ירושלים עם מסלול שיאפשר גם מבט אל תוך העיר העתיקה וגם מבט אל הנופים הנשקפים מהחומות. הפרויקט הזה מצטרף לעוד שורת פרויקטים תיירותיים שיגדילו את מספר המבקרים בכל שנה כמו הרכבל, הנגשת העיר העתיקה ושיפוץ המרחב העירוני של העיר העתיקה. משרד ירושלים ומורשת ימשיך לפעול להפיכת העיר העתיקה למקום תוסס ואטרקטיבי".
לפרטים נוספים – לחצו כאן.