הנהלת האוניברסיטה העברית בירושלים השעתה את פרופסור נדירה-שלהוב-קיבורקיאן מעבודתה לאחר שזו פרסמה סרטון בוטה נגד ישראל בה האשימה את המדינה ב״השמדה״ של העם הפלסטיני.
2 צפייה בגלריה
פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן
פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן
פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן
(צילום: מתוך אתר האוניברסיטה העברית)

במכתב המלא שפרסמה האוניברסיטה נכתב: "מאז תחילת המלחמה מתבטאת פרופ' שילהוב-קיבורקיאן באופן מחפיר, אנטי ציוני ומסית. כך, בתחילת המלחמה חתמה המרצה על עצומה שכינתה את פעולות ישראל בעזה רצח עם, וישות כובשת מאז 1948. בתגובה שיגרה הנהלת האוניברסיטה מכתב חריג בחומרתו מטעם נשיא האוניברסיטה, פרופ' אשר כהן והרקטור, פרופ' תמיר שפר. בו נכתב שהם מצטערים ששילהוב-קיבורקיאן היא חלק מהאוניברסיטה והציעו לה לשקול לעזוב את משרתה.

2 צפייה בגלריה
האוניברסיטה העברית
האוניברסיטה העברית
האוניברסיטה העברית
(צילום: mynet)

שילהוב-קיבורקיאן לא נענתה לבקשה, וממשיכה ליהנות מהמוניטין של המוסד המפואר שלנו, תוך שהיא מביישת אותנו ברמה הישראלית והבינלאומית. התבטאויותיה לוקחות את חופש הביטוי והחופש האקדמי לקצה ועושות בו שימוש ציני, עד כדי שיסוע והסתה.
האוניברסיטה העברית גאה בהיותה מוסד ישראלי, ציבורי וציוני, ומגנה בשאט נפש את אמירותיה המזעזעות והמקוממות של שילהוב-קיבורקיאן. כבעבר, ראשי האוניברסיטה חוזרים על קריאתם לפרופסור שילהוב-קיבורקיאן למצוא לעצמה בית אקדמי אחר, התואם את עמדותיה. בשלב זה ועל מנת לשמור על אקלים בטוח בקמפוס לטובת הסטודנטים והסטודנטיות שלנו - האוניברסיטה החליטה להשעותה מהוראה", דברי האוניברסיטה.


בתגובה להשעיית המרצה המסיתה קבורקיאן אמר יו''ר תנועת אם תרצו, מתן פלג: ''מברכים את האוניברסיטה העברית על השעיית המרצה המסיתה. מודים לאלפי התומכים שלנו ששלחו בין לילה אלפי מכתבים להנהלת האוניברסיטה כדי שתפוטר. לא מספיקה השעיה. אדם בזוי כמו קבורקיאן צריך להיות מפוטר ולא יכול להיות שתקבל משכורת על חשבון משלם המסים. היינו ממליצים לה לעבור לאוניברסיטה בעזה, אבל האוניברסיטה הזו הושמדה ברוך השם בידי צה''ל. אולי ברמאללה מחפשים מרצים מסיתים''