הם רבים והנוסעים סובלים: ל-mynet נודע כי בין המדינה לזכיינית המפעילה את הרכבת, חברת 'כפיר', קיימות מחלוקות ותביעות הדדיות, ועד להסדרתן, מקטעי הקו האחרונים להדסה עין כרם ונווה יעקב – לא יפעלו.
2 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה בירושלים
הרכבת הקלה בירושלים
הרכבת הקלה בירושלים
(צילום: אדווה חולי)

לפי גורם ב'כפיר', במוקד הסכסוך ישנן דרישות לשינויים טכניים בטרם תופעל הארכת הקו, שכזכור תוכנן להיפתח לקהל הנוסעים בתקופת חגי תשרי האחרונה. ההערכה היא כי הפעלת הקו עד נווה יעקב בקצה האחד, ולבית החולים הדסה עין כרם בקצהו השני, תתרחש רק בחודש אוגוסט לכל המוקדם, זאת כשלפי הגורם, לא קיימת שום בעיה טכנית והם כבר כשירים להפעלה.
2 צפייה בגלריה
הגשר בו תעבור הרכבת הקלה בדרך להדסה עין כרם
הגשר בו תעבור הרכבת הקלה בדרך להדסה עין כרם
הגשר בו תעבור הרכבת הקלה בדרך להדסה עין כרם
(צילום: אדווה חולי)
בין השינויים המבוקשים, שנמצאים כרגע בדיון ישנה את דרישת משרד האוצר לחבר את 'הדיפו' החדש הממוקם ליד קריית הלאום, לקו הקיים. זאת במטרה לאפשר הזנה של החלק הדרומי של הקו האדום מהדיפו החדש, מה שיאפשר לפצל אותו לשני קווים עצמאיים. הסיבה לכך היא כדי שניתן יהיה להשבית באופן זמני את המקטע במרכז העיר לטובת חיבורו עם הקו הכחול העתידי שהקמתו מתבצעת בימים אלו. כך, יופעלו בנפרד מקטעי המסילה שבין התחנה המרכזית להדסה עין כרם ובין נווה יעקב לכיכר ספרא. אלא שלפי המידע שהתקבל, בחברה מסרבים לבצע את המהלך שעלותו יקרה מאוד, כל עוד היא לא תפוצה על כך או שיעודכנו לוחות הזמנים להם היא מחוייבת.


״במשך 7 שנים ממשיכים לתת לנו תירוצים״, אמר הפעיל החברתי אלכס טנצר המוביל מאבקים בתחומי התחבורה הציבורית בעיר. ״בגוש דן תוך תקופה קצרה, בנו 52 תחנות. לירושלמים כולם דואגים בדיבורים אבל לא במעשים״.
מ'כפיר' נמסר: "אנו פועלים יחד עם הגופים המעורבים בהתאם להסכם הזיכיון ולמנגנונים הקבועים בו. בנוגע לחיבור החדש לדפו בקריית הלאום וגשר 'בן דור' – הפרויקט מתבצע לפי התכנון. באשר למועד הפתיחה של הארכות הקו האדום, נדגיש כי הפעלת מקטעים אלו מחייבת מעבר מבחני מערכות ואינטגרציה המחייבים מעורבות מומחים מחו"ל, ואלו מתעכבים עקב השלכותיה של המלחמה. על אף הנאמר, עבודות ההקמה, נסיעות המבחן והגעת רכבות חדשות נוספות נמשכת. בימים אלה, אנו פועלים למצוא פתרונות שיתגברו על האתגרים שהציבה המלחמה לפתיחת הארכותיו של הקו האדום".
במשרד האוצר בחרו שלא להגיב על הדברים.