עונת האביב תיפתח באופן רשמי ב-20 במרץ 2024, ורמז ראשון לכך נקבל ב-48 השעות הקרובות עם טמפרטורות שיגיעו עד ל-24 מעלות מה שאומר שנוכל להסתובב בחוץ עם טי שירט, מה שלא עשינו הרבה זמן.
1 צפייה בגלריה
רגע של שפיות בחורשת הירח
רגע של שפיות בחורשת הירח
חורשת הירח
(צילום: רועי אלמן)
מזג אוויר בירושלים

היום (שלישי) יהיה בהיר ושמשי, הטמפרטורות יגיעו בצהריים ל-23 מעלות ובלילה ירדו ל-12. ברביעי התחממות נוספת עם 24 מעלות בצהריים, יהיה מעונן חלקית, בלילה הטמפרטורות ירדו ל-15 מעלות. ביום חמישי התקררות משמעותית עם 18 מעלות בצהריים עם יותר עננים בשמיים. בשישי המגמה הזו תימשך ותחול ירידה נוספת בטמפרטורות שיגיעו ל-16 בצהריים, יהיה מעונן חלקית.


ואם אתם מרגישים שהחום הגיע קצת יותר מדי מוקדם השנה, אתם לא טועים. ״טמפרטורות כאלה אינן שכיחות במחצית הראשונה של חודש מרץ ולא מתקבלות בכל שנה, אם כי לא מדובר בתופעה מאוד נדירה״, מסבירים בשירות המטארולוגי. ״שיא החום לתחילת-אמצע מרץ במרכז הארץ נרשמו בשנת 2004 אז נמדדו בשפלה טמפרטורות של 32-34 מעלות כפי שמוסר לנו ד״ר נועם חלפון מאגף אקלים בשירות המטאורולוגי. כאן גם המקום להזכיר שפברואר ותחילת מרץ 2024 נשברו שיאי חום במדינות רבות באירופה כמו באוסטריה ודרום גרמניה, כפי שפרסם לאחרונה אירגון המטאורולוגיה העולמי״.