בעוד עיריות רבות, כמו חיפה, ראשון לציון ותל אביב הודיע על הצטרפותן למחאה נגד "קרן הארנונה", עיריית ירושלים הודיעה כי היא לא תצטרף.
2 צפייה בגלריה
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
(צילום: mynet)
בתגובה ל-mynet ירושלים נמסר מכיכר ספרא: "עיריית ירושלים אינה כשאר הערים בישראל. מדובר בבירת ישראל ובעיר הגדולה ביותר במדינה. לעצם העניין העירייה מקבלת תקציב איזון ומענק מיוחד מממשלת ישראל, ובדרך זו מאזנת את תקציבה. כך היה בעבר וכך ראוי שימשיך להיות בעתיד".
ועדת הכספים קיימה דיון בסוף השבוע בנושא קרן הארנונה שמנסה לקדם המדינה כחלק מחוק ההסדרים, על מנת לחייב את הרשויות להקצאות הכנסות מארנונה שנגבית מעסקים לטובת בנייה בערים מוחלשות. לאחר מחלוקת בנושא הגיע משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי להסכמות על פיהם קרן הארנונה שהתנגד המרכז לשלטון מקומי הפחתת המענק שתבל כל רשות בין היתר בנייה.
היום הגיעו מאות תושבים והפגינו מול כנסת ישראל נגד חוק קרן הארנונה. יוזם המחאה אמיל וייס אמר: "אנחנו מפגינים כנגד שוד הארנונה שהתבצע תחת אש".

קראו גם:

המחאה התקיימה למרות שבשבוע שעבר הגיע מרכז השלטון המקומי להסכמות עקרוניות במסגרתן ירד הנתח שייאלצו הרשויות המבוססות להעביר לקרן. הסיבה להמשך המחאה היא שראשי הרשויות ממשיכים לטעון גם לאחר ההסכמות כי מדובר בהתערבות בוטה בניהול הרשות וכי זהו "שוד של קופות העיריות החזקות".

2 צפייה בגלריה
המחאה מול הכנסת
המחאה מול הכנסת
המחאה מול הכנסת
(צילום: אמיל וויס)

היום הכריזו הרשויות על שביתה בעיריות ומסרו: "אנחנו מתנגדים לקרן הארנונה, והתנגדנו לכל אורך כל הדרך. יש כאן נסיון לפגוע בחינוך, ברווחה, בתרבות וביכולת שלנו לספק שירותים מוניציפליים לתושבים שלנו ולהביא לקריסה של הרשויות המקומיות. לא מתפקידנו לדאוג למקורות תקציביים לפתרון משברים לאומיים.
"החוק הזה נולד בחטא ולא יתרום בשום צורה לפתרון משבר הדיור. לצערנו, לאחר שכל ההתנגדויות נתקלו בחומה אטומה, לא נותר לנו אלא להשבית את השירותים המוניציפליים ולהילחם על זכויות התושבים שלנו".