מחאת קרן הארנונה: מאות מתושבים מרחבי הארץ הגיעו הבוקר (א') בסביבות השעה 10:00 לכנסת כמחאה על חוק קרן הארנונה שבו יחויבו רשויות להקצות הכנסות מארנונה שנגבית מעסקים לטובת בנייה בערים מוחלשות. מי שיזם את המחאה, אמיל וייס אמר: "אנחנו מפגינים כנגד שוד הארנונה שהתבצע תחת אש".
3 צפייה בגלריה
המחאה מול הכנסת
המחאה מול הכנסת
המחאה מול הכנסת
(צילום: אמיל וייס)
המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב "גזלנים נמאסתם"; בזעת אפיך תאכל לחם" "בוזזים חמדנים נמאסתם לכו לעבוד" "משילות שלטון מקורבים". המפגינים זעקו במגפון וחלקם גם תופפו בתופים: "גפני גפני לך מכאן שוד ארנונה מסוכן".
נזכיר כי ועדת הכספים קיימה ביום חמישי דיון בנושא קרן הארנונה שמנסה לקדם המדינה כחלק מחוק ההסדרים, על מנת לחייב את הרשויות להקצאות הכנסות מארנונה שנגבית מעסקים לטובת בנייה בערים מוחלשות. לאחר מחלוקת בנושא הגיע משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי להסכמות על פיהם קרן הארנונה שהתנגד המרכז לשלטון מקומי הפחתת המענק שתבל כל רשות בין היתר בנייה.

קראו גם:

3 צפייה בגלריה
המחאה מול הכנסת
המחאה מול הכנסת
המחאה מול הכנסת
(צילום: אמיל וויס)

3 צפייה בגלריה
המחאה מול הכנסת
המחאה מול הכנסת
המחאה מול הכנסת
(צילום: אמיל וויס)

בהודעה שפורסמה בפייסבוק נכתב: "חוק הארנונה עולה מחר בבוקר להצבעות בוועדת הכספים. מדובר בחוק סלמי שעובר במחטף, בעוד לוחמנו לוחמים. החוק מעביר מכספי ארנונה עסקית של רשויות יצרניות לרשויות לא יצרניות, מרכז כח בשלטון המרכזי ומאפשר קיומן של קולוניות לא יצרניות שכן הן לא ישענו יותר על הארנונה המקומית אלא על כספנו", ההודעה נשלחה בצירוף מספרי טלפונים של ראשי רשויות בניהם – ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס; ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי; ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג; ראש עיריית כפר סבא רפי סער ועוד".


אמיל וייס אמר ל-mynet: "אנחנו מפגינים כנגד שוד הארנונה שהתבצע תחת אש. הולכים לקחת כספי ארנונה של רשויות שלא הצביעו בעד הממשלה הזאת ולחלק לפי מפתח פוליטי. אנחנו לא נשתוק ונילחם כנגד זה. לא ייתכן שהממשלה תחת אש תבצע מחטף כזה".
ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי אמר: "מדובר בחוק שמאפשר לממשלת ישראל להיכנס לכיסי הרשויות המקומיות, להלאים כספים ולהשתמש בהם לצרכים קואליציוניים וסקטוריאליים שונים במקום לרווחת התושבות והתושבים. מדובר במהלך שנועד להחליש את השלטון המקומי במקום לחזק אותו, וכמובן לתת עוד ועוד כוח לשלטון המרכזי, או יותר נכון – הריכוז. אני אומר לכל אחד ואחת מכם - יש פה מאבק חשוב לא פחות – מאבק על הכסף שיושקע בכם. מאבק על העתיד שלנו".
המחאה מתקיימת למרות שבשבוע שעבר הגיע מרכז השלטון המקומי להסכמות עקרוניות במסגרתן ירד הנתח שייאלצו הרשויות המבוססות להעביר לקרן. הסיבה להמשך המחאה היא שראשי הרשויות ממשיכים לטעון גם לאחר ההסכמות כי מדובר בהתערבות בוטה בניהול הרשות וכי זהו "שוד של קופות העיריות החזקות".