הותר לפרסום: ר', "סוכנת סמויה" שהופעלה על ידי היחידה המרכזית ירושלים במשטרת ישראל, אספה ראיות כנגד שישה-עשר חשודים בעבירות מין (פדופיליה) ברשת המקוונת. הבוקר (ב') פשטו בלשי המשטרה ועצרו אותם לחקירה.
1 צפייה בגלריה
פעילות המשטרה הבוקר
פעילות המשטרה הבוקר
פעילות המשטרה הבוקר
(צילום: דוברות המשטרה)
בלשי הימ"ר וכוחות משטרה נוספים בסיוע בלשי יחידת "דרור" בשרות בתי הסוהר, פשטו הבוקר (ב') ועצרו 14 חשודים ברחבי הארץ, מצפון ועד דרום, בעבירות מין חמורות של פדופילים לאחר ש"סוכנת סמויה" שהופעלה על ידי מחלק סוכנים בימ"ר ירושלים והצליחה במהלך החודשים האחרונים לאסוף ראיות כנגד 16 חשודים בשנות ה-20 ועד ה-60 לחייהם, בגין עבירות מין חמורות החל מהטרדה מינית וכלה בעבירות אינוס, כל אלו במרשתת.
לפני מספר חודשים, החלה ה"סוכנת" את פעילותה תוך ליווי צמוד של מפעילה ואנשי מקצוע נוספים תוך שפעלה לאיתור פדופילים ברחבי המרשתת כנערה קטינה כבת 13, תלמידת כיתה ז׳. תוך זמן קצר החלה ה"סוכנת" לקבל פניות במרשתת מעשרות גברים ובהמשכם החלו החשודים בביצוע עבירות מין כאמור, לרבות מעשים מגונים ועבירת ניסיון אינוס.
(סוכנת סמויה במשטרת מחוז ירושלים חשפה 16 חשודים בעבירות מין ברשת. צילום: דוברות המשטרה)
במהלך ביצוע מעצרו של אחד מהחשודים, באחת משכונות העיר ירושלים, החלה במקום הפרת סדר תוך התקהלות של עשרות רבות של מתפרעים שהחלו ביידוי אבנים וחפצים לעבר כוחות המשטרה. להפתעת הבלשים שביצעו את מעצרו, בביתו של החשוד מתנהל גן ילדים. החשודים הועברו לאחר מעצרם וחיפוש שנערך, לחקירה במשטרה ובמהלך היום יובאו לבית המשפט שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.
הבוקר, נערך טקס צנוע במעמד המפקח הכללי של משטרת ישראל, רב ניצב יעקב שבתאי, ומפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורון תורג'מן, במהלכו הוענקו תעודות הערכה לסוכנת שפעלה בחודשים אלו למען ביטחון הציבור, בעיקר למען ביטחון בני הנוער, ולמעורבים נוספים בפעילות ובליוויה המקצועי.
ממ"ז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן ציין: "נערכנו לפעילות משפיעה מאוד. אנו מסכמים את הפעילות הזו שמבחינתי כמפקד מחוז מסבה המון גאווה, המון הערכה לכל מי שיושב פה. מדובר בפעילות ייחודית מאוד ומורכבת. הפעם זו הפעלה שנותנת תחושה קצת שונה, היא נוגעת יותר בהצלת נפשות, פעילות ערכית וחשובה במיוחד בזכותה מנענו והשפענו, פעילות שמצילה חיים. אני רוצה להביע הערכה רבה לסוכנת על פעילות עם המון נחישות ודבקות במשימה, אומץ לב, זה לא ברור מאליו, תעצומות נפש אדירות וההערכה היא רבה מאוד. לכל המערך התומך שליווה את הפעילות לילות כימים במשך חמישה חודשים, יישר כח ענק".
הסוכנת מסרה: "עם תחילת החופש הגדול, אני פונה להורים להיות ערניים בנעשה עם הילדים ברחבי הרשת". בין היתר ציינה הסוכנת כי בין ההצעות המיניות השונות שקיבלה, הציעו לה עזרה בשיעורים ונתנו לה "טיפים" איך להסתיר את השיחות כדי שאמה לא תראה את ההודעות ואת ההתכתבויות.
במשטרה מבקשים מההורים לגלות ככל הניתן מעורבות משותפת או עצמאית עם הנעשה על ידי ילדכם במרחב הווירטואלי. "חדדו כל העת ליקירכם את הסכנות ברשת וכיצד ניתן להימנע מכך. בכל ספק המתעורר או חשד כי מבוצעת עבירה, ניתן לפנות למוקד "המרכז הלאומי להגנה על ילדים ברשת" בטלפון- 105", נמסר מהמשטרה.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים