נוסעים ברכבת הקלה שניסו השבוע לתקף נסיעה באפליקציית 'מוביט' נתקלו בשינוי מפתיע, המשנה את דרך התיקוף של הנסיעה.
3 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה
הרכבת הקלה
הרכבת הקלה
(צילום: mynet)
בניגוד למצב שהיה עד כה בו האפליקציה שאלה את הנוסע האם הוא נמצא בתחנה הספציפית בה הוא עלה, לנוסעים מופיעה הודעה המבקשת מהם לאשר כי הם בקו מספר 1 – הר הרצל. באופן מוזר, אותה הודעה ניתנה לא רק למי שנסעו מכיוון הר הרצל לגבעת התחמושת, אלא גם למי שנסעו בכיוון הנגדי.
3 צפייה בגלריה
ההודעה על שיטת התיקוף החדשה
ההודעה על שיטת התיקוף החדשה
ההודעה על שיטת התיקוף החדשה
(צילום: פרטי)
הדבר גרם לבלבול בקרב נוסעים שלא ידעו כיצד להשלים את התיקוף מאחר שלא היה דיווח מקדים באפליקציה או בתחנות כי הקו ייקרא מעתה 'קו מספר 1'. חוסר הוודאות גורם ללחץ רב אצל רבים מהנוסעים שמוצאים עצמם מבולבלים תוך כדי העליה לרכבת, כיוון שאינם יודעים כיצד לפעול — זו בשעה שבכל רגע נתון יכול להגיע פקח ולטעון כי הנוסע עושה שימוש ברכבת ללא תיקוף. נכון לעכשיו נראה כי הפיתרון הזמני למצב הוא הבנה ותרגול של פעולת התיקוף עוד לפני שהרכבת מגיעה לתחנה.
3 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה השבוע. צפוף ומחכים לקרונות החדשים
הרכבת הקלה השבוע. צפוף ומחכים לקרונות החדשים
הרכבת הקלה
(צילום: יצחק טסלר)
יצוין כי שיטת התיקוף החדשה מיטיבה עם הנוסעים - כפי שפורסם ב"ידיעות ירושלים", השיטה הקודמת יצרה עימותים בין נוסעים לפקחים. הסיבה לכך היא שאחרי שהרכבת יצאה מהתחנה האפליקציה לא זיהתה את תחנת העלייה ולא איפשרה לשלם. כתוצאה מכך היו נוסעים שנקנסו אף שהם הסבירו לפקחים שהם ניסו ללא הצלחה לשלם בעזרת האפליקציה.
קראו גם:

על השאלה מדוע לא נמסרה לנוסעים התרעה מראש על השינוי נמסר מחברת 'כפיר': "אנחנו לא ערכנו שינוי באופן תיקוף הנסיעה. בכל שאלה בנוגע לשינויים בממשקי האפליקציות השונות יש ליצור קשר עם מפעילי האפליקציות השונות או משרד התחבורה".
על השאלה מה המועד המעודכן להארכת הקו האדום, שבו יחלו להשתמש בקרונות החדשים, מה שאמור להקטין את הצפיפות בקו, נמסר כי נכון לעכשיו הדבר יקרה לאורך הרבעון השלישי של השנה.
מ'מוביט' נמסר בתגובה: "כחלק מההערכות להשקת הרכבת הקלה בגוש דן עודכנו מסכי התיקוף גם ברכבת הקלה בירושלים לשיפור חווית המשתמש ויצירת אחידות בין המפעילים. לאחר סיום עדכון הגרסה לכלל המשתמשים, תצא הודעה במרכז העדכונים באפליקציה".
פורסם לראשונה: 01:52, 28.06.23