שבועיים לאחר הפיגוע הרצחני בנווה יעקב, פיגוע דריסה אירע היום (שישי) בצהריים בשכונת רמות סמוך לקבר שמואל הנביא. ילד בן 6 ואברך כבן 20 נרצחו בפיגוע דריסה לאחר שרכב פגע בתחנת אוטובוס בשדרות גולדה מאיר פינת בנימין מינץ. ההרוג אברך מירושלים והתחתן רק לפני חודשיים, והיה בדרכו לשבת אצל הוריו באלעד. רעייתו ניצלה בנס. לבקשת המשפחה שמו לא פורסם.
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בכניסה לשכונת רמות
זירת הפיגוע בכניסה לשכונת רמות
זירת הפיגוע בכניסה לשכונת רמות
( צילום: לירן תמרי)
אל בתי החולים בעיר פונו עוד 5 נפגעים, ככל הנראה בני משפחתם של ההרוגים – ילד בן 8 במצב אנוש, שניים באורח קשה, גברים כבני 25 עם חבלות ראש, אחד במצב בינוני כבן 40 עם חבלות בגפיים וילד כבן 10 במצב קל.
קראו גם:
מנכ"ל איחוד הצלה, אלי פולק סיפר כי המשפחה עשתה את דרכה לשבת חתן בבני ברק. "האבא הגיע לכאן כדי ללוות את הילדים כדי שייסעו לאוטובוס בבני ברק והוא יחזור למשפחה. הוא והילדים נפגעו פגיעה קטלנית בתחנה".
המחבל בן 31 תושב עיסאוויה נוטרל על ידי בלש שלא היה בתפקיד. לאחר הפיגוע, ראש העירייה הנחה את השיטור העירוני להגביר נוכחות בגבעה הצרפתית בשבת.

תומר כהן, נהג אוטובוס הסיע משפחה לרמות וסיפר. צילום: דוברות איחוד הצלה

תומר כהן, נהג אוטובוס סיפר ל-mynet: "הורדתי כמה דקות לפני כן בתחנה הזו, עברתי שם כמה דקות לפני, ב-13:05, אני מפחד שזו לא המשפחה שהורדתי".
השר איתמר בן גביר אמר בזירת הפיגוע כי הוא ממליץ לעשות סגר על שכונת עיסאוויה: "רציתי לעשות סגר על שכונת עיסאוויה. יפרסו מחסומים בעיר העתיקה. חייבים לפעול בתקיפות. מספיק עם הגישה שאם נעשה משהו אנחנו נרגיז אותם". מחסומים יפרסו כאמור באזור העיר העתיקה.

לוחמי מג"ב סורקים עם נשקים שלופים בתוך בית כנסת סמוך לזירה. צילום: לירן תמרי

מהמשטרה נמסר: "לפני זמן קצר התקבל דיווח על נהג רכב שפגע בתחנת אוטובוס בצומת רמות בירושלים. כתוצאה מהאירוע ישנם מספר פצועים במקום. החשוד נוטרל במקום וכוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום".

3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בכניסה לשכונת רמות
זירת הפיגוע בכניסה לשכונת רמות
זירת הפיגוע בכניסה לשכונת רמות
( צילום: לירן תמרי)

3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בכניסה לשכונת רמות
זירת הפיגוע בכניסה לשכונת רמות
זירת הפיגוע בכניסה לשכונת רמות
( צילום: לירן תמרי)

מנכ"ל זק"א: "אנשים וילדים לבשו בגדי שבת ושכבו סמוך לתחנה"

דובי וייסנשטרן מנכ"ל זק"א אמר, "מדובר בזירה מאוד קשה, מחבל שהתנגש בעוצמה בתחנת אוטובוס שהיו בה משפחות רבות, כשהגעתי למקום ראיתי המולה רבה, מראות קשים של אנשים וילדים לבושים בבגדי שבת שוכבים סמוך לתחנה כשהם סובלים מפציעות קשות. צעקות לעזרה מכל עבר, צוותי הרפואה פינו במהירות את הנפגעים בדרגות פציעה שונות לביה״ח. לצערי במקום הפיגוע נקבע מוות על פצוע אחד, המחבל נוטרל וחוסל במקום. שוב אנחנו מטפלים באירוע קשה של פגיעה בחפים מפשע, פיגוע אכזרי ערב שבת באזרחים שהמתינו בתחנת אוטובוס".

רגע לפני חיסול המחבל בנווה יעקב.צילום: צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

אלי פולק מנכ"ל איחוד הצלה מדווח מהזירה כי "מדובר ברכב שפגע בתחנת אוטובוס. החובשים כעת בהחייאה על ילד כבן 8. בן 27 במצב אנוש. ומעניקים סיוע לשלושה נפגעים נוספים שנפגעו מהרכב כששהו בתחנת האוטובוס. אמבולנסים של איחוד הצלה בזירה".
רק לפני שבועיים נרצחו בפיגוע ירי שהתרחש ביום שישי בערב בשכונת נווה יעקב 7 בני אדם: אלי מזרחי (48) ואשתו נטלי (45), שיצאו לסייע לפצועים ונורו למוות על ידי המחבל, אשר נתן מורלי בן ה-14, רפאל בן אליהו, אירינה קורולובה, גבאי בית הכנסת, שאול חי, והדיג'יי איליה סוסנסקי. מדובר בפיגוע הקטלני ביותר מאז 2011.
פורסם לראשונה: 13:40, 10.02.23