עדכון צהריים: צה"ל הודיע כי בתום הערכת מצב הוחלט על הסרת ההגבלות של פיקוד העורף מגוש דן צפונה. ההגבלות על התקהלויות ומקומות עבודה נותרו בתוקף רק באזור קו העימות וברמת הגולן, למעט חלק מיישובי מועצה אזורית עמק הירדן.
2 צפייה בגלריה
משה ליאון
משה ליאון
משה ליאון
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ההתחממות בגזרת הצפון הביאה לגל חדש של היערכויות וגם הנחיות הבוקר (יום א'). שימו לב בגזרת ירושלים. שר הביטחון יואב גלנט הכריז על "מצב מיוחד בעורף", למשך 48 שעות. הנחיה זו הייתה קיימת כבר בחלקים מסוימים בצפון ובדרום הארץ, אך כעת הורחבה לכל חלקי המדינה, בעקבות מכת המנע שהנחית צה"ל אל ארגון חיזבאללה לפנות בוקר, וזאת טרם שיגר מטח כבד לצפון ולמרכז.
בעקבות המצב, וההערכות השונות על כוונות התגובה של חיזבאללה והמשך המערכה, בפיקוד העורף שינו את ההנחיות המרכזיות לאזרחים, שימו לב:
• מגוש דן צפונה (לא כולל שומרון) תותר פעילות חינוכית רק אם אפשר להגיע בזמן התראה למרחב מוגן.
• כל חופי הרחצה יהיו סגורים
• אסורה התקהלות של מעל 30 איש בחוץ מאזור תל אביב והמרכז וצפונה.
מומלץ להתעדכן בשוטף ביממות הקרובות באתר של פיקוד העורף.

2 צפייה בגלריה
הנחיות פיקוד העורף השתנו
הנחיות פיקוד העורף השתנו
הנחיות פיקוד העורף השתנו
(צילום מסך: אתר פיקוד העורף)

מעיריית ירושלים נמסר: "בעקבות האירועים הביטחוניים וההכרזה על 'מצב מיוחד בעורף': אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף בירושלים. נכון לעכשיו, כל הפעילויות והאירועים מתקיימים בעיר כרגיל. יש לגלות עירנות, ולפעול על פי ההנחיות בעת קבלת התרעה או הנחיה מפיקוד העורף והעירייה".

קראו גם:

בשל האירועים התקיימה הבוקר הערכת מצב בראשות ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מנכ"ל העירייה, איציק לארי, אנשי פיקוד העורף וכוחות הביטחון, והנהלת העירייה, לבחינת מוכנות העיר. עיריית ירושלים מוכנה לכל תרחיש ונמצאת בקשר שוטף עם פיקוד העורף ושאר כוחות הביטחון.