כוננות שיא: בעקבות מתקפת המנע של צה"ל נגד חיזבאללה, וירי מאות הרקטות בתגובה על ידי הארגון הלילה, הכריז הבוקר (יום א') שר הביטחון יואב גלנט על "מצב מיוחד בעורף", למשך 48 שעות. הנחיה זו הייתה קיימת בחלקים מסוימים בצפון ובדרום הארץ, אך כעת הורחבה לכל חלקי המדינה ובהם ירושלים.
2 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט. שכנע את התושב
שר הביטחון יואב גלנט. שכנע את התושב
שר הביטחון יואב גלנט. שכנע את התושב
(צילום: יואב דודקביץ)

"קיימת סבירות גבוהה שתתרחש התקפה על האוכלוסייה האזרחית ביתר שטחי המדינה שעליהם לא חלה ההכרזה של הממשלה על מצב מיוחד בעורף", כתב השר גלנט. הכרזת מצב החירום תאפשר לצה"ל לקבוע לאוכלוסייה הנחיות מיוחדות, להגביל התקהלויות ולסגור אתרים במקומות הרלוונטיים.

2 צפייה בגלריה
הנחיות פיקוד העורף השתנו
הנחיות פיקוד העורף השתנו
הנחיות פיקוד העורף
(צילום מסך: אתר פיקוד העורף)

עם זאת, יש להדגיש כי אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף בירושלים והן נותרו כסדרן - כלומר מצב של שגרה כמעט רגילה. מעיריית ירושלים נמסר: "בעקבות האירועים הביטחוניים וההכרזה על 'מצב מיוחד בעורף': אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף בירושלים. נכון לעכשיו, כל הפעילויות והאירועים מתקיימים בעיר כרגיל. יש לגלות עירנות, ולפעול על פי ההנחיות בעת קבלת התרעה או הנחיה מפיקוד העורף והעירייה".
בשל האירועים התקיימה הבוקר הערכת מצב בראשות ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מנכ"ל העירייה, איציק לארי, אנשי פיקוד העורף וכוחות הביטחון, והנהלת העירייה, לבחינת מוכנות העיר. עיריית ירושלים מוכנה לכל תרחיש ונמצאת בקשר שוטף עם פיקוד העורף ושאר כוחות הביטחון.

קראו גם:

למרות זאת, רצוי לעקוב אחר ההתפתחויות והדיווחים היום ובימים הקרובים ולשמור על עירנות - ובמקביל גם לוודא את מצב המקלט/ממ"ד שאליו אתם מתכוונים להגיע.