תושבים בשכונת פת טוענים כי צעירים ממזרח העיר הפכו את החופש הגדול לסיוט עבור רבים מהילדים. הם מסתובבים בין הגנים הציבוריים, משליטים פחד וגם גורמים לוונדליזם, אבל כל הפניות לעירייה ולמשטרה לא הועילו.
2 צפייה בגלריה
חלק מחבורת הצעירים שהפחידה ילדים בשכונה
חלק מחבורת הצעירים שהפחידה ילדים בשכונה
חלק מחבורת הצעירים שהפחידה ילדים בשכונה
(צילום: פרטי)

ההורים מפחדים

"הם מתנהגים בצורה ברוטלית - מעשנים, צועקים ומקללים בערבית", מספרת תושבת השכונה. "הילדים שלנו לא יורדים לגינה לבד בשום פנים ואופן כי אנחנו כהורים מפחדים עליהם.
קראו גם:
"בגן החדש יש מגרש כדורגל. ובדרך כלל הילדים יורדים לשחק בכדור. למרבה הצער אי אפשר לשחק שם באופן קבוע כי הצעירים נמצאים שם והם לא מוכנים להתחלק איתם במגרש. הם צועקים על הילדים שלנו שייצאו ומתחילים לריב איתם. עד שלא מגיע אחראי מבוגר מטעם הגברים ונמצא שם במגרש לכל אורך המשחק, הילדים שלנו לא יכולים לשחק.
והתושבת מוסיפה: "את הילדים הקטנים מראש אנחנו לא שולחים לשם, אבל ילדים בגיל 11, 12 שרוצים לרדת עם הכדור אי אפשר לעצור. בגינה הישנה שנמצאת בין רחוב פינלס לברל מרוססות כתובות גרפיטי. שכנה אמרה שהיא ראתה אותם עושים זאת. בכנות, אנחנו מפחדים לדבר איתם כי אין לדעת איך יגיבו. רוב התושבים כבר לא מגיעים לגינת המשחקים. בוואטסאפ של השכונה אנחנו מזהירים במידה שהם נמצאים בגינה, ובהתאם לגינה שבה הם בחרו אנחנו בוחרים אחרת".

2 צפייה בגלריה
שכונת פת
שכונת פת
שכונת פת. העירייה תתגבר את האבטחה בשכונה
(צילום: עמית שאבי)

אבא אחר מספר על אירוע שקרה בסוף השבוע שעבר: "הילדים הגיעו למגרש, ובאה אליהם חבורה של בני 15, 16. הם לקחו מהם את הכדור, בעטו בו והתיישבו במגרש לעשן. אז הילדים עברו לגן, והצעירים עברו אחריהם והתחילו להציק ולקלל אותם. הילד התקשר אליי, אמר לי 'אני מפחד כי הערבים רודפים אחרי'. ירדתי למטה, והנערים האלה חצופים, הם קמו ואיימו גם עליי. בהמשך הם ישבו בגן עד אחת, שתיים בלילה, צרחו, צעקו ועישנו בלי סוף. לא יכולנו לישון".
בשבוע שעבר התושבים והמינהל הקהילתי הבינו שעליהם לערב את המשטרה ונעשו מספר פגישות עם שוטרים מתחנת 'מוריה' במטרה לפתור את הבעיה. בין היתר נבדקו המצלמות בשכונה, הוגשה בקשה למצלמות נוספות ותוקנה מערכת הכריזה שלא היתה תקינה.
מכיכר ספרא נמסר: "העירייה, יחד עם משטרת ישראל מפעילה צוותי סיור מיוחדים בכלל רחבי העיר, לרבות בשכונת פת, כדי למנוע תופעות כאלה. נציגי אגף חירום וביטחון נפגשו לאחרונה עם נציגי התושבים וסיכמו על תוספת מערכות צפייה באתרים נוספים באזור, לצורך הגברת אמצעי הבקרה ושמירת ביטחון התושבים".