"הוא היה איש של חסד, אהב לעזור לזולת, דמות שאני הערצתי", כך סיפר השבוע ל-mynet ירושלים, ניר ידיד אחיו של מנהל מחלקה באגף החניה בעירייה, יניב ידיד (41) שנפטר אתמול (ב') בבית החולים לאחר שהתמודד עם מחלת הסרטן.
4 צפייה בגלריה
 יניב ידיד
 יניב ידיד
ידיד ז"ל. "איש של חסד"
(צילום: באדיבות המשפחה)

ידיד גדל והתחנך בשכונת נחלאות, בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במינהל עסקים, ונישא לפני כשנה לרויטל לאחר שהיו יחד במשך עשור וחלמו להקים בית בישראל.
קראו גם:
לפני כ-15 שנים ידיד החל לעבוד בעיריית ירושלים בתפקיד אחראי צוות במוקד העירוני. בשנת 2009 עבר לעבוד באגף החניה כעוזר מקצועי למנהלת האגף דאז ריטה לדיז'ינסקי, ובשנת 2014 מונתה לתפקיד רויטל מרזין כמנהלת אגף חניה והוא עבר לעבוד יחד איתה. לפני כשנה קיבל ידיד קידום בעבודתו כמנהל מחלקה בכיר לבקרה כלכלית באגף החניה.

אחיו: "יניב הוא איש של חסד"

אחיו הבכור, ניר ידיד סיפר ל-mynet ירושלים: "הוא אמנם אחי הקטן והצעיר אבל הוא היה דמות שהערצתי. היתה לו שמחת חיים מיוחדת, היה אהוב, איש מצחיק שהיה מפיץ אור ואנרגיה חיובית על הסובבים אותו, עם חוכמת חיים ופיקח באופן מיוחד. איש של חסד שאהב לעזור לזולת ובעל חמלה. אהב לעטוף את החלש והנזקק ותמיד תמך וחיבק כשהיה צריך".

4 צפייה בגלריה
 יניב ידיד
 יניב ידיד
ידיד. "היה דמות שהערצתי"
(צילום: באדיבות המשפחה)

ניר הוסיף: "שבועיים לאחר שנישא לרויטל, קיבל את הבשורה כי המחלה החריפה, למרות שידענו שהוא במצב סופני והוא המשיך להיות אופטימי והאמין שהוא ינצח. הוא זכה באשת חייל רויטל שלא משה ממיטתו לאורך כל הימים הקשים והשנה האחרונה שהוא עבר. בתקופה האחרונה הוא סיפר לחבריו קרובים כי הוא יודע שמחלה הולכת להכריע אותו, אבל בכדי שאנחנו נהיה חזקים. הוא שידר מולנו אופטימיות מה שהסביר כמה הוא אהב אותנו ודאג שלא נפחד ושלא נחווה את הצער.
"הוא נלחם כמו אריה במחלה. היה אופטימי חסר תקנה, הוא לא האמין שהיא תכריע אותו אפילו הסתכל עליה ואמר 'אני אנצח אותך'. התייחס אליה כאל אורחת לא רצויה".

4 צפייה בגלריה
ידיד ואשתו בחתונתם
ידיד ואשתו בחתונתם
ידיד ורויטל ביום חתונתם
(צילום: באדיבות המשפחה)

מי שהיתה אז מנהלת אגף חניה, רויטל מרזין סיפרה ל-mynet על ידיד: "כולם אהבו אותו . הוא היה חייכן, כל העובדים אהבו אותו, היה לו חוש הומור והחיוך לא היה יורד מהפנים שלו. הוא שידר אופטימיות וחברותיות. היתה לו אהבה מיוחדת לזולת. איש מאוד אינטליגנטי, חכם ויצירתי. הוא היה שירותי מאוד, כל תלונה שהיה נתקל בה היה מטפל מידיית. הוא הבין את מצוקת התושב, עשה את המקסימום כדי לעזור לו".
ביום שני בבוקר נפטר יניב, הוא הותיר אחריו – שני אחים – ניר (48) ועוז (46), אימו ציפורה (80) ואשתו רויטל.

4 צפייה בגלריה
מודעת האבל של יניב ידיד ז"ל
מודעת האבל של יניב ידיד ז"ל
מודעת האבל של יניב ידיד ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

המשפחה יושבת שבעה בבית הכנסת תורג'מן, משכנות האומה, רחוב יוסף בורג 6 בירושלים.
יהי זכרו ברוך.