הקו הסיוטי של השכונה הצפונית: כבר שנים שתושבי שכונת רמות נאלצים להתמודד עם קו אוטובוס שלא מצליח לשרת אותם כראוי. דקלה אלון, היא אחת מתוך 55 אלף תושבי שכונת רמות, שרבים מהם עושים שימוש תדיר בתחבורה הציבורית. "אני משתמשת בתחבורה הציבורית כיוון שאני לא נהגת טובה ואני מעדיפה שלא לסכן את הציבור ולא לסכן את עצמי", היא מספרת, "אבל בגלל המחזה הקשה, המביך והפוגע שאני נחשפת לו בנסיעה בקו 64, החלטתי לא לשתוק ולהעלות את הנושא למודעות הציבורית״.
3 צפייה בגלריה
אוטובוס בירושלים, אגד
אוטובוס בירושלים, אגד
אוטובוס בירושלים, אגד
(צילום: יואב דודקביץ')
"הקווים יוצאים מהשכונה אחת ל-15 דקות לערך, אבל לאורך כל היום משש וחצי בבוקר ועד השעות הקטנות של הלילה הקווים הם עמוסים. זה מעלה בי אסוציאציות כל כך גרועות מההיסטוריה הכי קשה של העם היהודי כשדוחסים ככה אנשים באוטובוסים".
קראו עוד:
אלון מספרת שהיא פשוט לא מצליחה לעלות על האוטובוס מרוב עומס. "זה מביך אותנו כנוסעים וכתושבי השכונה שאנחנו נאלצים להידחס אחד על השני ולדחוף אחד את השני. אני אפילו לא מדברת על הקורונה שדורשת מאיתנו להיות זהירים בגלל סכנת ההדבקה. לעיתים אני לוקחת ימי חופשה וימי עבודה מהבית רק כדי שלא אאלץ להשתמש בתחבורה הציבורית״.
3 צפייה בגלריה
קו אוטובוס 64
קו אוטובוס 64
קו אוטובוס 64
(צילום: אלינור פבריקר)

״פניתי לא אחת לשרת התחבורה ולצערי היא מעולם לא השיבה לי. פנינו גם לתוכנית אב לתחבורה אבל הם אומרים שזה לוקח זמן. צריך להבין שבמהלך הזמן הזה שלוקח להם להסדיר את זה, הציבור מתפתל בכאבים. אנחנו נאלצים לאלתר נסיעות באמצעות טרמפים, ממש כמו בעולם שלישי".
בוועדת התחבורה של שכונת רמות מגבים את דבריה של אלון: "הקו משאיר נוסעים בתחנות באופן קבוע. התשובה הלקונית שאנחנו מקבלים – זה קו שעובר הפרטה ויתחלק לשני קווים. מתי זה יקרה? במהלך החצי השני של 2023. בינתיים התושבים סובלים. מתלוננים על הקו הזה בכמויות - כבר כמה שנים שהעומס הזה נמשך״.
3 צפייה בגלריה
אוטובוס
אוטובוס
צפיפות באוטובוס
(ארכיון: אלינור פבריקר)

"בשנתיים האחרונות, בכל אירוע שיש בירושלים הקו הזה נפגע. כך לדוגמא, בחגים של המוסלמים במקום קו אוטובוס פעם ברבע שעה, התדירות הופחתה לפעם בחצי שעה. 50-70% מהתפוקה של הקו. גם כשיש הפגנה בבר אילן, חותכים את המסלול בצורה לא הגיונית ואף אחד לא יודע מה התחנות החלופיות של הקו. הנהג מסרב להוריד נוסעים בתחנה בתירוץ שאין שם הורדה בגלל האירוע. אנשים שעולים על הקו לדוגמא מהר נוף יכולים לנסוע עד רמות כי הנהג טוען שאין לו תחנה בדרך. זה לא הגיוני בכלל".
ממשרד התחבורה נמסר: "משרד התחבורה הנחה השבוע את 'אגד', המפעילה את קו 64, לתגבר נסיעות בשעות העומס. במהלך השבוע הקרוב, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית תבחן את רמת הביקושים, נוכח השינויים בקווי התחבורה הציבורית באזור בר אילן. באשר לאירועים המצריכים סטייה ממסלול הקו - באירועים ביטחוניים, מפעילי התחבורה הציבורית פועלים בהתאם להנחיות המשטרה. באירועים אחרים המשפיעים על חסימות צירים, משרדנו מנחה את מפעילי התחבורה הציבורית תוך עדכון המידע לנוסעים בזמן אמת ובמוקדי השירות״.
פורסם לראשונה: 02:13, 03.08.22