מלחמת "חרבות ברזל": עשרות יוזמות לתפילה, הפרשת חלה ואחרות נערכות בשעות האחרונות בירושלים. המון מצטרפים שיוזמות האלה. נשות שכונת רמות קיבלו על עצמן להתחזק בצניעות, תפילה וקבלות נוספות. לצד היוזמות הרוחניות יש עשרות, אם לא מאות יוזמות מעשיות. שוחחנו עם כמה מהיזמים הירושלמים.

היוזמה המתוקה בתחנה במרכזית


מתן חדד, הבעלים של ריו בר בתחנה המרכזית פרסם בעמוד הפייסבוק ירושלמים וירושלמיות את הפוסט הבא: "כל החיילים/מילואימניקים שעוברים בתחנה מרכזית ירושלים. מוזמנים לריו בר קומה 2. ננסה להמתיק לכם את היום. כמובן שללא עלות".
מתן חדד, משכונת גילה, המתגורר בחודשים האחרונים במודיעין סיפר ל-mynet ירושלים מה הביא אותו ליוזמה המתוקה הזו: יש לי שני מכרים שנעדרו, דניאל ודעי ואביאל אורן. אנחנו נמצאים בתחנה המרכזית, במקום שעוברים פה רוב החיילים שהולכים לבסיסים והמילואימניקים, זה המעט שיכולתי להמתיק להם את היום המר הזה, זו הטיפה שיכולתי לעשות. אם הייתי יכול לעשות יותר הייתי עושה יותר.

9 צפייה בגלריה
מתן. בעלי ריו בר
מתן. בעלי ריו בר
מתן. בעלי ריו בר
(צילום: באדיבות מתן)

מתן מספר שחיילים רבים נענו ליוזמה. "היה פה ביקוש גדול בבוקר, קראתי גם לחיילים שלא ראו את הפוסט ואמרתי להם בואו נפנק אתכם בשייק… החיוך שעלה להם על הפנים, לפחות גם לי המתיק את היום".

היוזמה של בני ה-18


חבורה של צעירים בני 18-19 מסניף בני עקיבא בשכונת רמות, הזדעזעו מהמתקפה והחליטו לתרום למאמץ המלחמתי:
"דיברנו בינינו והחלטנו לפתוח קבוצת חירום", סיפר איתמר אוליאל, "יש לנו איש קשר מהצבא שאנחנו מעבירים לו את התרומות".
ניתן לתרום:
ציוד טקטי: פנסי ראש, לדרמנים, שולחנות מתקפלים, סיגריות, פקלי קפה, כובעים, שקי שינה, רשתות צל, שישיות מים, ביגוד חם ותרמי.
עזרה במזון: שתייה קלה, שימורים, ממתקים וקפה, כלים חדפ, או כל מה שיש
אנחנו נארגן את המשלוח וכל מה שצריך לאסוף לבחור, לצורך כך גם נפתח פייבוקס לתרומות.
קישור לתרומה - לחצו כאן. אפשר גם לבוא להוריד ציוד גם ברחוב דרך החורש 114, איתמר אוליאל- 0586777818

יוזמות עבור החיילים


אסתר מורדוף, תושבת הר נוף פנתה בפניה נרגשת לעם ישראל על מנת לסייע במוצרי היגיינה עבור החיילים. "עם ישראלי היקר, כדי לחזק את אחינו הגיבורים שבחזית, אנחנו מרכזים בביתנו חבילות, מוצרים ופינוקים שנעביר בימים הקרובים לחיילים.
"מה צריך להביא? אוכל באריזות סגורות, מוצרי היגיינה (דורוראנטים, שמפו, סבון, מברשות ומשחות שיניים ועוד..), בגדים (טישרטים, חולצות דרייפיט, בוקסרים, גרביים, מגבות וכו), מטענים ניידים וסוללות. שימו לב שהמוצרים יהיו באריזה סגורות כדי לשמור על טריות והיגיינה. נשמח שתביאו עד יום שלישי (כ"ה תשרי 10/10) בשעה 10:30, לביתנו שבכתובת: חי טייב 13 הר נוף ירושלים, קומה 2 משפחת מורדוף 0524447282".

קראו גם:

גם מרים רבני שבעלה גבריאל בדרכו למוצב, אוספת מוצרי מזון, בגדים להחלפה עבור החיילים לנקודות האיסוף. "מצב החיילים בנקודות האיסוף קשה מבחינה כלכלית. הצבא לא מאורגן עדיין וחסרים להם דברים אלמנטריים. אנו בקשר עם קצינים חסרי אונים. מי שמעוניינת לתרום אוכל שתיה אפילו מים. ממתקים וכיו"ב. בגדי החלפה גופיות... שתתקשר בדחיפות 0527121113.
איך אתם מתכוונים לשלוח את התרומות?
בעלה גבריאל: "כשרוצים לעזור מוצאים את הדרך, אנשים לא יודעים אבל המצב של האנשים גרוע מאוד, אין להם מוצרים בסיסיים. הם מתחננים למים".
ליצירת קשר ותרומות - 0527121113

עדנה אברמוביץ, חרדית מבית שמש, אוספת מצרכי מזון לחיילים. "אני לא שולחת ילדים לגזרה, אין לי בגיל המתאים ורצינו להרגיש חלק מהעם. החלטנו לפתוח פה מוקד לאיסוף, כבר התחילו לתרום אוכל וילדים מציירים לחיילים, הילדים ישבו פה וקראו תהילים והבנות אופות עוגות שיהיה טעים לחיילים ומה שאנחנו יכולים לעשות מרחוק - נעשה. היום בערב יגיעו לאסוף ואם יהיה צורך אז גם מחר. אני מקווה שלא יהיה צורך ולא תהיה יותר מלחמה".
לתרומות חייגו לעדנה 0556690391

9 צפייה בגלריה
עדנה אברמוביץ אוספת מצרכי מזון לחיילים
עדנה אברמוביץ אוספת מצרכי מזון לחיילים
עדנה אברמוביץ אוספת מצרכי מזון לחיילים
(צילום: עדנה אברמוביץ )

9 צפייה בגלריה
המכתבים שמכינה עדנה אברמוביץ
המכתבים שמכינה עדנה אברמוביץ
המכתבים שמכינה עדנה אברמוביץ
(צילום: עדנה אברמוביץ )

גם אילה לסיאן משכונת רמות ב סיפרה ושיתפה כי "פנו אליי חיילים במילואים מבסיס בענתות שחווים מחסור באוכל. יש שם להערכתי בסביבות ה300+ חיילים. אני מארגנת איסוף של אוכל מבושל שייצא מרמות עוד היום. אשמח אם תוכלו לגייס דרך הקבוצת חירום ברמות אנשים שיוכלו לבשל במטבחים כשרים כמובן".
ליצירת קשר: 052-3012029

חמ״ל היופי יוצא לדרך


המקום של שגית נרתם למאמץ הלאומי לכל תושבי הדרום ופותח את שעריו לכל תושבי הדרום שמתאכסנים בירושלים והסביבה! "בואו להתפנק ממגוון טיפולים אצלנו: מניקור ג׳ל, פדיקור, גבות, טיפול פנים, הדבקת ריסים ומסאז׳ מקצועי / רפלקסולוגיה (טיפול ממוקד להרגעת הנפש והפגת מתחים). מצפים לכם בהמון אהבה", נמסר משגית.
שגית- 052-6615599

קפה אביחיל וקאבום למען התושבים


קפה אביחיל בשכונת מלחה יעניק מנה במתנה לתושבי העוטף. "יש מנה שמחזקת גבורה ונחישות, יש מנה שמחזקת מציאת איזור בטוח ונוח, יש מנה שמחזקת תחושת שייכות ועוד", נמסר מבית הקפה הירושלמי, "אנחנו עוטפים באהבה את תושבי העוטף ומזמינים אתכם לבוא אלינו ולהרגיש את הרגש לו אתם זקוקים עכשיו. מוגבל למנה אחת לאדם עם הצגת תעודת זהות".

9 צפייה בגלריה
גליה אביחיל
גליה אביחיל
גליה אביחיל
(צילום: פרטי)

"תושבי הדרום ועוטף עזה שיגיעו לבית הקרמבו של ישראל יוכלו ליהנות ממיטב הקרמבואים חלבי/פרווה ללא עלות", נמסר מקאבום בשוק מחנה יהודה.

9 צפייה בגלריה
 לירן איילון בעלי קאבום
 לירן איילון בעלי קאבום
לירן איילון בעלי קאבום
(צילום: פרטי)

קפה אביחיל, רחוב הדישון 21 , מלחה, כשר למהדרין
קאבום - כתובת: האשכול 3, שוק מחנה יהודה. כשרות: רבנות ירושלים, חלב נוכרי

ברברה קפה - שוק מחנה יהודה


תושבי עוטף עוזה והדרום שיגיעו לבית הקפה יקבלו קפה ומאפים ללא תשלום (מאפים עד גמר המלאי), כמו כן משעות אחה״צ יוצעו להם ללא תשלום מגוון מרקים.

9 צפייה בגלריה
יעקב ממן. בעלי ברברה קפה
יעקב ממן. בעלי ברברה קפה
יעקב ממן. בעלי ברברה קפה
(צילום: פרטי)

כתובת: האגוז 16, שוק מחנה יהודה ירושלים. כשרות: רבנות ירושלים

יחידות דיור עבור תושבים בגבעת זאב


תמר סימן טוב, חרדית בת 22 מגבעת זאב, המתגוררת בבית הוריה פרסמה הודעה לפיה היא מזמינה לאחר משפחות בגבעת זאב. "אנחנו גרים בגבעת זאב, יישוב ליד ירושלים, רגוע פה ב"ה. מי שרוצה מוזמן אלינו יש לנו יחידות דיור פנויות מרוהטות. נשמח לארח פה משפחות.

9 צפייה בגלריה
הדירה בגבעת זאב
הדירה בגבעת זאב
הדירה בגבעת זאב
(צילום: תמר סימן טוב)

בשיחה עם mynet ירושלים היא אמרה: "יש לנו כאן כמה יחידות דיור וחשבנו בגלל המצב לארח פה משפחות. יש היענות גדולה ויש גם כאלה שפנו אלינו ואמרו שגם להם יש יחידה ואם אצלינו אין מקום שנפנה אליהם".
ניתן לפנות לתמר במספר: 0527192351

תושבי קטמון פותחים את הלב


עקב הארועים האחרונים החליטו התושבים לפתוח קבוצת עזרה כללית שתשמש את כל מי שצריך בזמן המלחמה. בין היתר הם יסייעו ב: בייביסיטר, פרוק סוכות, קניות, עזרה בבתי חולים, אריזות אוכל לחיילים.
שי-0585631361
איתי-0556637396
יאיר-0586906665
קישור לשיתוף הקבוצה - לחצו כאן.

הקבוצה שתסייע לבתי אבות


איציק כהן, חרדי בן 32, אב לשתיים, מתמחה היום בפרקליטות, גר בהר נוף, הקים קבוצה להתנדבות וסיוע בבתי אבות ולקשישים. בשיחה למיינט הוא הסביר מדוע היה חשוב לו ומה אתם יכולים לעשות.

9 צפייה בגלריה
איציק כהן,
איציק כהן,
איציק כהן,. "הרגשתי שאני חייב לעשות משהו"
(צילום: פרטי)

"לא עשיתי שירות צבאי, אני חרדי והרגשתי שאני חייב לעשות משהו. הייתי בבית אבות בזמן שהיתה פה אזעקה וראיתי בעיניים שלי איך אנשים מבוהלים וצועקים, זה היה מטורף. וזה לראות אנשים שעברו את כל המלחמות. אני ואשתי יצאנו משם בחרדה. היה שם עובד שחייך וזה לא היה נעים וזה הוביל אותי מסקנה שצריך לחזק את בתי האבות, הזקנים פה בחרדות, אין להם מי שיתמוך בהם. הקמתי את הקבוצה לפני שעתיים ויש כבר 150 אנשים שחלקם עובדים בבתי אבות, חלקם מתנדבים, חלקם מגיעים עם מוסיקה, חלקם נהגים.. כבר לא צריך אותי, כולם מסתדרים בינם לבינם.
"המדינה לא מבינה כמה חשוב החוסן הנפשי של הסבא והסבתא, אין להם עם מי לדבר, אין להם למי לבכות, צריך כוח אדם שיקח אותם למקלטים, לשוחח איתם, לתת להם הרגשה שאיכפת ושהם לא לבד. אני מקווה שממחר כבר לא נשמע על זקנים שיושבים לבד. לבוא ולשמח ולתת יד זה תמיד אפשר. אני מקווה שנמשיך גם אחרי המלחמה".
מי שרוצה להתנדב בכל דרך שהיא, מוזמן להצטרף לקבוצת הוואטסאפ - לחצו כאן.

חמ"ל החירום הירושלמי


חמ"ל החירום הירושלמי מסכם שבוע ראשון של פעילות, בהם הוא הפעיל כ-4000 מתנדבים בתפוצות רחבות. החמ"ל טיפל במהלך השבוע האחרון בכ-6000 פניות, אסף מזון וציוד וחילק אריזות מזון וארוחות חמות לחיילים ולמשפחות מפונות. בנוסף העניק החמ"ל מענה רגשי על ידי מערך של עובדים סוציאליים ופסיכולוגים קליניים. השבוע התחיל החמ"ל לאסוף תרומות ולחלק גם בגדים, ספרים, מצעים וצעצועים למשפחות כדי שמפוני הדרום יוכלו להרגיש בבית בכל מקום.

9 צפייה בגלריה
חמ"ל החירום הירושלמי
חמ"ל החירום הירושלמי
חמ"ל החירום הירושלמי
(צילום: איתן סטפנוב)

חמ"ל החירום הירושלמי הוקם בשיתוף פעולה עם ארגון החירום לב-אחד, "שומרות ושומרים על הבית המשותף", מחאת הסטודנטיות והסטודנטים, תנועת התעוררות בירושלים והאיחוד הירושלמי. החמ"ל מציע חיבור בין אנשים לסיוע באירוח בבתים בטוחים, הסעות של ציוד או אנשים, בייביסיטר לילדי כוחות הביטחון ותרומות של ציוד ומזון. ניתן ליצור קשר עם החמ"ל הירושלמי בטלפון – 050-4448108

עיריית ירושלים - חניונים בחינם, סיוע בעריכת חתונות


עיריית ירושלים, באמצעות חברת עדן - החברה לפיתוח כלכלי בירושלים, תאפשר חניה בחינם במתקני החנייה העירוניים, בשל מצב החירום ובכפוף לאילוצי ביטחון.
החניונים ממוקמים בנקודות מרכזיות בעיר:
1. מנורה - מנורה 3
2. ספרא - שבטי ישראל 3
3. מסילת ישרים - מסילת ישרים 22
4. העצמאות - מנשה בן ישראל 7
5. אגרון - אגרון 3
6. בית הדפוס - בית הדפוס 19
• ההקלות הינן זמניות ונועדו להקל על התושבים לאור המצב הביטחוני.
העירייה פועלת גם לאירוח משפחות מהדרום אצל משפחות ירושלמיות.
לינק להרשמה לאורחים ולמארחים - לחצו כאן.
ביוזמת העירייה ובכפוף להנחיות פיקוד העורף, המינהלים הקהילתיים בירושלים נרתמים לסייע לבני זוג שמחפשים מקום לקיום חתונה שנקבעה לשבוע זה.
ניתן לפנות למינהלים בשכונות הבאות:
1. קרית יובל- שטרן 3. יאיר- 054-4951269
2. רמת שרת - משה שרת 1. יאיר- 054-4951269
3. נוה יעקב- שדרות נוה יעקב 38. דסי- 054-8464700
4. רמות- רקנטי 6. אסתי- 052-2286848
מעיריית ירושלים נמסר: "אנו מחזקים את כלל תושבי המדינה וכוחות הבטחון, מתפללים לשלום הנעדרים והפצועים ומשתתפים בצערן של משפחות ההרוגים".
פורסם לראשונה: 16:53, 08.10.23