הקרמבו שיצנן את הקיץ? אז נכון שהרגילו אותנו שקרמבו זה משהו של חורף, תענוג עונתי מתוק ומנחם כשקר וגשום בחוץ. למי שתהה למה לא מוכרים קרמבו בקיץ, הסבירו שמדובר במוצר רגיש שלא ישרוד על מדפי רשתות השיווק את הקיץ הישראלי, בטח בעידן של התחממות גלובלית והמסת קרחונים.
3 צפייה בגלריה
איילון והקרמבו הקייצי
איילון והקרמבו הקייצי
איילון והקרמבו הקייצי
(צילום: דוד מויאל)
מי שהחליט לקרוא תיגר על המוסכמה הקולינרית הזו לירן איילון, תושב קרית יובל שפיתח את "קאבום": קרמבו בטעמים שאת סוג הציפוי אתם בוחרים במקום.
"הכל התחיל כשבחורף שעבר קניתי ארגז קרמבו לבית בטעם מוקה־וניל", משחזר איילון ."הבן שלי רצה בטעם תות. ניסיתי להסביר לו שאין יותר טעמים בקרמבו רק מה שהבאתי. זה לא שכנע אותו והוא שאל אותי 'מה, אתה לא יכול לעשות לי בטעם תות?' אז לקחתי את האתגר שלו".

קראו גם:

את טבילת האש הראשונה לפלא החדש ועתיר הקלוריות שיצר הוא עושה בחנות קטנה בשוק ברחוב האשכול 3, ממש דקה מעל רחמו, ובקרוב תצא הבשורה מירושלים לכל הארץ. "כרגע מדובר על דוכנים שישתלבו בתוך הקניונים של רשת עזריאלי", סיפר איילון, "כשדוכן הקאבום הראשון ייפתח בעוד כחודש אצלנו בקניון מלחה. ואחר כך ייפתח גם סניף בקניון עזריאלי בתל אביב".

3 צפייה בגלריה
"קאבום"
"קאבום"
"קאבום"
(צילום: דוד מויאל)

אגב, המיקום המדוייק בקניון מלחה הוא בקומת הכניסה התחתונה, לא הרחק מדוכן התפילין של חב"ד. למען האמת, גם במחנה יהודה החנות קרובה מאוד לסניף של חב"ד בשוק. אז אולי זהו מקור הברכה? מי יודע.
איך עלה הרעיון ליצור קרמבו קייצי? "למישהו היה נוח להרגיל אותנו שקרמבו זה משהו עונתי שמשווקים רק בחורף. בקיץ רצו שכולנו נצרוך את הגלידות הקפואות. אז עלה לי הרעיון לפתוח חנות שימכרו בה רק קרמבואים ושתפעל במשך כל ימות השנה.
"אנחנו חנות שמתמחה בעצם רק במוצר אחד: קרמבו, שזה משהו מאוד ישראלי", הוא אומר. "פניתי לשני קונדיטורים ישראלים שחיים בניו־יורק שזו ההתמחות שלהם והם לימדו אותי הכל. עשינו לקרמבו ברסה שלנו שידרוג ותוספות עם טעמים וציפויים מתחלפים וזה תופס. כל מי שטעם מתלהב.

3 צפייה בגלריה
"קאבום". יש גם קרבו בטעם תות
"קאבום". יש גם קרבו בטעם תות
"קאבום". יש גם קרבו בטעם תות
(צילום: דוד מויאל)

"עכשיו יש לנו 12 טעמים קבועים, כמה מתחלפים, וכמובן קרמבו בטעם תות", הוא מדגיש בחיוך.
המחיר דרך אגב הוא לא הכי זול, מתחיל מ־15 שקל ליחידה ומטפס בהתאם לסוג ולגודל ולתוספות. יש גם קרמבו מיוחדים שמחירם יכול להגיע גם ל־25 ו־30 שקל. לגבי הקלוריות זה כבר עניין אחר.
ולשאלה הכי חשובה, איך אתה מעדיף לאכול את הקרמבו שלך? "אני אישית תמיד מתחיל לאכול מהביסקוויט, אבל אצלנו יש גם אופציה לאכול עם כפית".






… בקרמבו רגיל יש 115 קלוריות בממוצע

… המרכיב העיקרי בו הוא סוכר

… הטעם הפופולרי לקרמבו הוא וניל

… קרמבו עדיך לשמור בטמפרטורה של 15 מעלות

… מבנה הקרמבו מעוגיה וקצפת גרם לוויכוח הלכתי: מה מברכים עליו?

… תשובה לסוגייה נמצאת ב"שיר הקרמבו" של הזמר אהרון רזל