נהגים שביקשו להחנות את רכבם בקניון עזריאלי במלחה הופתעו לגלות כי הנוהל שאפשר למבקרים בחניון לחנות בו למשך כמה שעות בחינם נגמר ומעתה — יאלצו להנות מ-20 דקות בלבד של חניה חופשית. לאחר מכן יאלצו לשלם.
2 צפייה בגלריה
חניה להטענת רכב חשמלי בקניון מלחה
חניה להטענת רכב חשמלי בקניון מלחה
חניון עזריאלי מלחה
(צילום: אדווה חולי)

אבל אם בוחנים את הפרטים היטב מגלים כי מדובר בבשורה לגיטימית לחלוטין. בתום ה-20 דקות, תעלה החניה 5 שקלים בלבד עבור שלוש השעות הבאות — מחיר מגוחך למדי, של שקל אחד ו-66 אגורות לשעה. החל מהשעה הרביעית ייגבה תשלום של 5 שקלים נוספים עבור כל רבע שעה.
נוכח קרבתו של הקניון למוקדי עניין רבים כמו הגן הטכנולוגי, אצטדיון טדי והארנה, רבים בוחרים לעשות שימוש בחניון שלו מבלי להיכנס ולערוך בו קניות. סביר להניח שזו הסיבה שבהנהלת הקניון החליטו על הצעד שקיצץ את שעות החניה בחינם.
מקבוצת עזריאלי נמסר: ״החל מה-1.5 בוצע עדכון בתעריפי החניה בחניון עזריאלי ירושלים. עשרים הדקות הראשונות תהיינה בחינם, ולאחריהן ייגבו אך ורק 5 ש״ח עבור 3 שעות החניה הראשונות או חלקן, תשלום עם האפליקציה החינמית של קניוני עזריאלי מקנה 50 אחוז הנחה במחיר החניה. המחיר ליום מלא נותר ללא שינוי. אנו מזמינים את כלל הציבור להגיע וליהנות מהקניונים המציעים חווית בילוי וקנייה משודרגת לטובת שוכריהם ומבקריהם״.


ומה קורה בקניוני עזריאלי בערים אחרות? בקניון עזריאלי גבעתיים עשרים הדקות הראשונות תהיינה בחינם, ולאחריהן ייגבו 5 שקלים עבור 3 שעות החניה הראשונות או חלקן. לאחר מכן הסכום עומד על 20 שקל לכל שעה (5 שקל עבור רבע שעה). המחיר ליום מלא 100 שקל.

2 צפייה בגלריה
קניון מלחה
קניון מלחה
קניון עזריאלי ירושלים
(צילום: יואב דודקביץ')

בקניון עזריאלי ראשונים השעה הראשונה תהייה בחינם, לאחריה שעה שנייה 7 שקלים. מהשעה השלישית תשלמו 3 שקלים עבור רבע שעה. עבור יום שלם בראשונים תשלמו כ-80 שקל. בקניון עזריאלי תל אביב, לדוגמה, הסכום הוא 17 שקל לשעה או חלק ממנה, ועבור כל רבע שעה נוספת תשלמו כ-5 שקל. שעתיים חינם בקניה מעל 100 שקל.