הדרת נשים או עיצוב גנרי? בעיריית ירושלים ספגו השבוע ביקורת קשה מאחר וכל האומנים שיופיעו בסוכת ראש העיר הם גברים, מלבד מיכל הקטנה. בנוסף, תמונתה במודעה קטנה לעומת תמונתם של שאר האומנים הגברים המופיעים.
2 צפייה בגלריה
סוכת ראש העירייה
סוכת ראש העירייה
סוכת ראש העירייה
(צילום: ארנון בוסאני)
בכל שנה מקימה העירייה את סוכת ראש העיר בכיכר ספרא, בהם מתקיימות מגון סדנאות והפעלות לילדים ולכל המשפחה. בפרסומים של העירייה פורסמו שישה אומנים בתמונות גדולות– שולי רנד, רגב הוד, חיים ישראל, רביב כנר, משה פלר וישי סיידוף. ובתמונות קטנות פורסמו תמונותיהם של שמונה אומנים בניהם גם להקות שיופיעו ויחד איתם פורסמה גם תמונתה של מיכל הקטנה. כל ההופעות שיתקיימו בסוכה הם של גברים בלבד מלבד מיכל הקטנה.
המועמד לראשות עיריית ירושלים, יוסי חביליו (האיחוד הירושלמי) מסר: "בושה וחרפה! היעדר נשים בסוכת ראש העיר - מבטא היטב את היחס של ליאון להדרת ואפליית נשים. ליאון מגלה סובלנות לנוכח השחתת דמויות נשים על שלטי חוצות, מקפיד שבטקסים עירוניים לא יופיעו נשים, מעודד תקציבים עירוניים לאירועי תרבות בהפרדה, ומאפשר לקנאי העיר לקדם הפרדה מגדרית ברחובות ובשוק התעסוקה. הגיע הזמן שנעצור את זה״.

2 צפייה בגלריה
אירועי סוכת ראש העיר
אירועי סוכת ראש העיר
אירועי סוכת ראש העיר

קראו גם:

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיצוב המודעה גנרי, התמונות התקבלו על ידי יח"צ המופעים ולא נוצרו ע"י העירייה. כמו בכל שנה גם השנה תארח סוכת ראש העיר שלל אירועים המותאמים לכלל האוכלוסייה. עיריית ירושלים מזמינה את כולם להגיע ולהנות".
ממיכל הקטנה טרם נמסרה תגובה.