טרגדיה בירושלים: ילד בן 8 שנדבק ב"חיידק האלים" (המנינגוקוק) נפטר לאחר שהובהל לבית החולים כשהוא סובל מחום גבוה ונפטר תוך זמן קצר.
1 צפייה בגלריה
אמבולנס
אמבולנס
הרופאים נאלצו לקבוע את מותו בבית החולים
(צילום: יואב דודקביץ')

הילד סבל מחום גבוה, ובלילה פרכס מרוב חום. הוא הובהל לבית החולים באמבולנס, אך בדרך איבד דופק. הצוות הרפואי החליט לעצור את רכב החירום בדרך ולבצע בו החייאה. כאשר הגיע אל הרופאים בבית החולים שערי צדק, לא נותר אלא לקבוע את מותו.
המנינגוקוק, או בכינויו 'החיידק האלים', הוא חיידק שנמצא באופן טבעי באוכלוסיות שונות בגרון ולעיתים מסיבה שאינה ידועה מתפתח למחלה קשה כשהחיידק עובר למחזור הדם ו/או למוח.
כנגד חיידק המנינגוקוק B, קיים חיסון המומלץ ע"י משרד הבריאות ואיגוד רופאי הילדים, לתינוקות עד גיל שנתיים. לפי המלצת משרד הבריאות, החיסון ניתן בשתי מנות, כאשר ההמלצה לקבל מנת חיסון ראשונה כבר בגיל חודשיים, החיסון לא נכלל בתוכנית החיסונים של טיפת חלב, אך כל קופות החולים משתתפות במימונו.
עוד בחדשות:
לפני כשנתיים וחצי, דיווחנו ב-mynet ירושלים כי נתונים של משרד הבריאות חושפים כי במחוז ירושלים חלה עלייה באירועי הידבקות ב'חיידק אלים' מסוג מנינגוקוק. מינואר ועד סוף אפריל של 2020 היו תשעה מקרים במחוז, מול שישה מקרים בתקופה המקבילה ב-2019, ומול שלושה חולים באותם חודשים בשנת 2018. אם לא די בכך, בדומה לקורונה, גם מי שלוקים במנינגוקוק סובלים מחום גבוה וכאב ראש, וההדבקה היא מנתזי רוק שנפלטים משיעול של חולה.