"משאית נכנסה באוטובוס עם מלא ילדים" – כך נשמעה השניות הראשונות לאחר התאונה הקשה בלטרון בה נפצעו כ-40 בני אדם וילדה בת 10 באורח קשה.
1 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה סמוך ללטרון
(צילום: איחוד הצלה)

בסביבות השעה 10 בבוקר דווח על תאונה קשה בין אוטובוס למשאית סמוך למחלף לטרון בה נפצעו עשרות. כך נשמעו הרגעים הראשונים שבהן דווח האירוע למוקד איחוד הצלה: "כביש 1 מהר, כביש 1 מהר. לפני שער הגיא מכיוון תל אביב. משאית נכנסה באוטובוס עם מלא ילדים, הם צועקים שם. אני באוטובוס. המשאית פגעה בהם קדימה, אני רואה ילדה אחת, אני לא יודעת מה קרה לה. האוטובוס עמוס בילדים. מלא ילדים, ילדה אחת שלא יכולה לזוז. היא בהכרה".
בשלב זה המוקדנת שואלת את האישה שדיווחה האם הילדה לכודה בתוך האוטובוס, בתגובה היא עונה לה: "היא ישבה במושבים הראשונים בקדימה. אני לא יודעת בני כמה הם. יש עוד פצועים אני מבינה".

השיחה במוקד ההצלה על התאונה בלטרון. צילום: איחוד הצלה

במהלך השיחה נשמעים ילדים קטנים צועקים, כאשר האישה שדיווחה לכוחות ההצלה מסבירה כי חלקם כבר החלו לרדת מהאוטובוס וכי ישנם גם נפגעים מבוגרים.
בתאונה הקשה נפגעו 40 מנוסעי האוטובוס, בהם ילדים כבני 10, הורים מלווים, מורים ונהג האוטובוס ונהג המשאית. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לילדה כבת 10 במצב קשה ו-39 פצועים במצב קל. הפצועים פונו לבתי החולים שמיר-אסף הרופא, שערי צדק והדסה עין כרם. "כשהגענו למקום ראינו במרכז הכביש אוטובוס מעוך בחלקו הקדמי ומשאית שעמדה בסמוך. מחוץ לאוטובוס היו כ-33 ילדים ובאחד מהמושבים הקדמיים ישבה ילדה כבת 10 מחוסרת הכרה עם חבלה בראש. עשינו מיון ראשוני לנוסעים, נהג האוטובוס גבר כבן 50 היה בהכרה מלאה וסבל מחבלות, הענקנו לילדה ולנהג האוטובוס טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם לבית החולים כשהילדה במצב קשה והנהג במצב בינוני. אנחנו ממשיכים בבדיקה רפואית לשאר נוסעי האוטובוס״.
עוד בחדשות:
שוטר לשעבר מואשם כי צילם נשים ללא הסכמתן והחזיק מאות תמונות פורנוגרפיות של קטינים מהמשטרה נמסר כי ״כביש 1 נחסם לתנועה ממחלף לטרון לכיוון מזרח על ידי שוטרי התנועה, שמכוונים את ציבור הנהגים לדרכים חלופיות. במקום עומסי תנועה כבדים וציבור הנהגים מתבקש לנסוע בדרכים חלופיות, ולהימנע מלהגיע לאזור עד לסיום הטיפול בזירת התאונה. בוחני תאונות הדרכים של משטרת ישראל בדרכם למקום״. ידיעות ירושלים נוספות
פורסם לראשונה: 10:24, 03.01.23