פעילי ימין נדהמו לגלות כי בעמוד הפייסבוק של 'ספריית אל-אקצא', שבאחריות הוואקף הירדני, פורסמה לאחרונה הזמנה לסיורים "בעקבות פשעי הנכבה". בין השאר דווח שם על ביכורים בקטמון ובנבי סמואל.
3 צפייה בגלריה
סיור 'הנכה' במערב העיר
סיור 'הנכה' במערב העיר
סיור 'הנכה' במערב העיר
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של ספריית אל אקצא)
על הסיור בקטמון נכתב בעמוד הפייסבוק: "הסיור הראשון של טיולי התרבות 'חנון' היה לשכונת אל-קטמון מערבית לעיר ירושלים עם פרופסור הנדי קוואסימי. הסיור כלל ארבע תחנות שבאמצעותן הוצגה לנו ההיסטוריה של השכונה וכמה מסיפוריה וסיפורים של מי שחי בה לפני הנכבה.
"עמדנו מול הבתים של משפחת אלקרמי, ביתו של חליל סקיני, ובמקום מלון סמיראמיס, ובסוף ביקרנו בדיר מאר סמעאן". במהלך הסיורים מוסבר למבקרים כי ישראל ביצעה פשעים כנגד הערבים שהתגוררו באזורים אלה.
מאור צמח, יו"ר ארגון 'לך ירושלים': "אנו מצפים מהדרג המדיני להפסיק את הכניעה למלך ירדן, ולהבהיר שאין לירדן שום דריסת רגל מחוץ להר הבית".
קראו גם:

חבר המועצה, יהונתן יוסף: "הייתי מברך על הסיורים אם המשתתפים היו מסיקים ממנו מסקנה שאסור לקום על מדינת היהודים ומי שקם מאבד את ביתו ורכושו ומקבל נכבה. היות וסיבת הסיורים היא חתירה תחת אושיות קיומה של מדינת ישראל ורצון שלהם לבטל את תוצאות תוקפנותם של הערבים אני מצפה מהמשטרה ומהעירייה למנוע את הסיורים. אם אדע מראש על סיור שכזה אבוא יחד עם חברים להפריע לקיומו".

מחיר ההקלות


בתוך מתברר כי בסוף השבוע הראשון של הרמדאן הגיעה להר הבית רנדה עדנאן, רעייתו של השייח' חאדר עדנאן, בכיר בארגון הטרור 'הג'יהאד האסלאמי'. הדבר גרם לזעם רב בקרב פעילי ימין, וכעת הם מצפים מהשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, להתערב בנושא. יצוין, כי בניסיון למנוע עימותים ברמדאן, בדומה למהומות שפרצו בעיר בשנה שעברה, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, אישר באופן זמני שורה של צעדים זמניים, שנועדו להקל על האוכלוסייה הפלסטינית.

3 צפייה בגלריה
רעייתו של פעיל הג'יהאד בהר הבית
רעייתו של פעיל הג'יהאד בהר הבית
רעייתו של פעיל הג'יהאד בהר הבית
(צילום: פרטי )

בתום הערכת מצב ביטחונית, אושרה בין היתר כניסת מתפללים פלסטינים להר הבית, לתפילות יום השישי, במהלך כל חודש הצום. בנוסף, אושרו ביקורי משפחות בישראל לפלסטינים מיו"ש. פלסטינים גם יוכלו במהלך הרמדאן להזמין כרטיסים לטיסות ייעודיות ליציאה לחו"ל דרך שדה התעופה רמון.

13 מעצרים וצומות ממושכים


ההקלות אכן הוכיחו את עצמן, ותפילות יום שישי הראשון ברמדאן עברו בשקט יחסי. אלא שמי שניצלה את ההקלות כדי לבקר באל אקצה, היתה גם רנדה עדנאן, תושבת העיירה עראבה אשר סמוכה לג'נין.
בעלה, חאדר (44), נעצר לאחרונה בפעם ה־13 על ידי כוחות הביטחון, יחד עם חאלד עאוואדרה, והשניים נחשבים לבכירים בג'יהאד האסלאמי. בארגון הטרור אמרו לאחר מעצרם "מעצרם של השייח עדנאן והמנהיג עאוואדרה משקף את היקף הבלבול והלחץ שרודפים את ממשלת הכיבוש הפשיסטית כתוצאה מההסלמה של התקוממות עמנו בירושלים ובגדה המערבית הכבושות".

3 צפייה בגלריה
היערכות לחג הרמדאן
היערכות לחג הרמדאן
מפקד מחוז ירושלים לקראת ההיערכות לחג הרמדאן
(צילום: דוברות המשטרה)

יצוין, כי את המעצר הראשון של עדנאן, ב־1988, ביצעה דווקא הרשות הפלסטינית. מתברר שברשות טענו כי הוא הסית להשליך אבנים לעבר ראש ממשלת צרפת לשעבר, ליונל ז'וספן, שביקר באוניברסיטת ביר זית. במהלך מעצר זה הוא פתח בשביתת רעב שנמשכה עשרה ימים.
אחרי ששוחרר הוא החל להטמיע באסירים הביטחוניים את הצורך לבצע שביתות רעב בכלא הישראלי, על-מנת להשתחרר או לקבל דרישות שונות.
ב-2005 הוא פתח בשביתת רעב למשך 12 ימים בעקבות בידודו בכלא הישראלי. הוא לא הפסיק את שביתתו עד שהנהלת הכלא נעתרה לדרישתו להעביר אותו למחלקות הרגילות של בית הסוהר.
ב-2012 הוא שוחרר מהכלא בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון לאחר הידרדרות במצבו הבריאותי, שנגרמה משביתת רעב במשך חודשיים. האיש שנחשב כ"מוח" מאחורי שורה של פעולות טרור, נעצר גם ב־2015 ושבת רעב במשך 56 ימים.
סגן ראש העירייה, אריה קינג, נדהם לשמוע כי רעייתו של בכיר בארגון טרור, ביקרה בהר הבית. השבוע הוא אמר: "אני קורא לידידי ורעי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, להתערב באופן מיידי ולמנוע את כניסת משפחות המחבלים לירושלים בכלל, ולהר הבית בפרט. כניסתם היא סכנה לשקט היחסי השורר בירושלים מאז תחילת הרמאדן. אסור לתת למשפחות המחבלים להיכנס ולעורר מהומות ולעודד טרור שיגמר בשפיכת דם יהודי בירושלים".
מהשב"כ לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הכתבה.