אחרי שבוע ראשון ושקט של רמדאן - הסלמה: שוטרים ירו הלילה (בין שישי לשבת) למוות בצעיר ערבי ישראלי, מוחמד אל-עסיבי, תושב חורה בן 26, לאחר שלטענתם ניסה לחטוף מהם נשק ולירות. ביישובו דוחים את גרסת המשטרה ודורשים לפתוח בחקירת האירוע.
3 צפייה בגלריה
מוחמד אלעסיבי
מוחמד אלעסיבי
הצעיר שנורה למוות, מוחמד אלעסיבי
(צילום: צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
במשטרה טוענים כי אל-עסיבי היה לבדו והוא עוכב לתשאול ע״י השוטרים אחרי זמן סגירת הר הבית. בשלב מסויים, לפי גרסה זו, המחבל התנפל ותקף לפתע את אחד השוטרים שביקש מהחשוד לצאת החוצה, וניסה לחטוף את האקדח המאובטח שהיה על גופו של השוטר.
המחבל הצליח לקחת את האקדח ולבצע ירי של שני כדורים עם האקדח של השוטר, זאת תוך כדי מאבק פיזי של השוטר עמו - ירי שלמרבה המזל לא פגע באף שוטר או עובר אורח אחר. בתגובה מהירה של השוטרים שחשו בסכנה לחייהם, בוצע ירי לעבר המחבל והוא נוטרל במקום.
חקירת פיגוע הירי הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

מפקד מרחב דוד נצ"מ אבי כהן על האירוע בשער השלשלת. צילום: דוברות המשטרה

3 צפייה בגלריה
זירת האירוע אמש בשער השלשלת
זירת האירוע אמש בשער השלשלת
זירת האירוע אמש בשער השלשלת
(צילום: דוברות המשטרה)

בעקבות האירוע החלו מהומות בתוך מסגד אל אקצא החלו סמוך לשעה 2 בלילה, בעוד המשטרה סוגרת לחלוטין את העיר העתיקה. עימותים בין תושבים לשוטרים נרשמו גם בשכונת שועפאט. האירועים הלילה הפרו את השקט היחסי שנשמר עד כה בחודש הרמדאן.

שני ימי אבל בחורה


בעקבות הירי באל-עסיבי שרר זעם רב בישוב הבדואי חורה שבנגב. ראש המועצה, חאבס אלעטאונה, אמר כי "זה יום עצוב ליישוב חורה. איבדנו רופא שעמד לסיים את לימודי הרפואה. הוא הלך להתפלל באל-אקצא והיה אמור לחזור הביתה ולסיים את לימודיו בחו"ל. הוא בן למשפחה מכובדת. הכרזנו על שני ימי אבל בשבת ובראשון".
בישוב דורשים להקים ועדת חקירה במטרה לחקור את גרסת המשטרה וכוחות הביטחון. "אנחנו לא מקבלים את גרסת המשטרה. יש מצלמות גוף. אנחנו לא רוצים לחזור למקרה כמו של יעקב אבואלקיעאן, ואחרי שנים שיתנצלו".

3 צפייה בגלריה
מפקד המחוז בשער השלשלת אמש
מפקד המחוז בשער השלשלת אמש
מפקד המחוז בשער השלשלת אמש
(צילום: דוברות המשטרה)

קראו גם:
מוקדם יותר בשעות הבוקר, אותר תיק ובו נמצאו סרטי ראש ודגלים נוספים של חמאס. לקראת סוף השבוע ערכה המשטרה הערכת מצב מיוחדת באזור, ומשעות הבוקר נפרסו בבירה יותר מ-2,000 שוטרים במטרה למנוע הפרות סדר. ארבעת העצורים הועברו להמשך חקירה במפקדה המיוחדת שהוקמה במחוז ירושלים כחלק מהיערכותה לחודש הרמדאן.
פורסם לראשונה: 01:57, 01.04.23