בית המשפט המחוזי בירושלים פסק כי על העירייה להביא את כל הסדרי החניה הקיימים על המדרכות ברחבי העיר לאישור מחודש בהליך מקצועי בוועדת התמרור. כמו כן הוא פסק הוצאות נגד העירייה, אך בסכום סמלי של 2,500 שקל בלבד.
1 צפייה בגלריה
חניה 'מוסדרת' על מדרכה
חניה 'מוסדרת' על מדרכה
חניה 'מוסדרת' על מדרכה
(צילום: ארגון 'ברחובות שלנו')

מדובר בעתירה מינהלית שמתנהלת כבר זמן מה בבית המשפט המחוזי בעיר. העותרים הם ארגון הולכי הרגל בשם 'ברחובות שלנו', שקבל על התופעה של חסימת מעבר להולכי רגל, עגלות וכיסאות גלגלים. הארגון ציין בעתירתו 17 רחובות שונים שבהם העירייה גם סימנה ומאפשרת חניה, אף שהמדרכה צרה מדי, וזאת בניגוד לחוק. העתירה התנהלה בעצלתיים, וארגון הולכי הרגל אף פנה לבית המשפט בבקשה לבזיון בית המשפט מצד העירייה.
בסופו של דבר באי כוחה של העירייה הסכימו בדיון האחרון להצעת בית המשפט כי כל הנושא יעבור הסדרה מחדש. בין השאר טענה העירייה כי בשנים האחרונות היא אינה מאפשרת עוד חניות על המדרכה וכי בחלק מן המקרים מדובר בהסדרים ישנים שנערכו לפני שנים רבות.
איתי פישהנדלר, מארגון 'ברחובות שלנו': "זה פשוט עצוב שתושבים צריכים לפנות לבית משפט ולשלם אלפי שקלים מכיסם הפרטי, וכל זאת בשביל להכריח את העירייה לקיים את החוק שמחייב 1.3 מטר מעבר חופשי להולכי רגל על המדרכה'".

עוד בחדשות:

מעיריית ירושלים נמסר: "הסדרי החניה המתוארים ישנים, חלקם בני עשרות שנים. בשנים האחרונות, ובמיוחד לאחר תיקון חוק העזר משנת 2019, לא נעשים עוד הסדרי חניה כאלו. עיריית ירושלים פעלה ופועלת לקידום פתרונות ארוכי טווח למצוקת החניה של התושבים, בייחוד בשכונות ותיקות שבהן מצוקת חניה גדולה.
"העירייה גם משדרגת את תצורתם הגיאומטרית של הרחובות ברחבי העיר ובתוך כך פועלת לתיקונם ו/או ביטולם של מקומות חניה שאינם מאפשרים מעבר חופשי במדרכות. הדבר נעשה באופן מתוכנן, מדורג, שיטתי וסדור. אף שידוע לעותרת כי תהליך ההסדרה הינו יסודי, מורכב וארוך, שכרוך בדיונים ובבדיקות מקצועיות, ובאישורי ועדת התמרור, אצה היא לפנות לבית המשפט ולתקשורת שוב ושוב, כדי להציג מצג שווא".