ארגון 'ברחובות שלנו' עתר לאחרונה לבית המשפט בטענה שעיריית ירושלים מתעלמת מפסק דין בנושא חסימת מדרכות על ידי כלי רכב. בעתירה המינהלית שהוגשה בשנה שעברה נטען כי הרשות המקומית סימנה מקומות חניה על המדרכות בניגוד לחוק העזר העירוני.
2 צפייה בגלריה
רחוב הל"ה בירושלים. חניה על המדרכה
רחוב הל"ה בירושלים. חניה על המדרכה
רחוב הל"ה בירושלים. חניה על המדרכה
(צילום: קותי פונדמינסקי)

לדברי העותרים החוק קובע כי יישאר מרווח מינימלי של 2 מטר עבור הולכי הרגל, ובנוסף תקנות התעבורה מחייבות להותיר מעבר לתושבים הנעזרים בכיסאות גלגלים.
בעתירה נטען כי פעילי הציבור אינם מתנגדים להוספת מקומות חניה על המדרכות, ובתנאי שהמדרכות רחבות ונותר מרחב תקין למעבר של הולכי רגל. אלא שב־17 רחובות החניות החדשות לא אפשרו מעבר הולם לציבור. כך קרה למשל בקטמון הישנה ברחוב הל"ה, ברחוב בן זכאי, בחלק מרחוב מולכו ועוד.
עוד בחדשות:

את הפנייה החדשה לבית המשפט המחוזי בירושלים הגיש עו"ד יותם שלמה מהקליניקה לרגולציה סביבתית, מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן. לטענתו, למרות פניות חוזרות ונשנות, ברשות המקומית לא מסרו תגובה עניינית כפי שנדרשו.
2 צפייה בגלריה
ירושלים, השבוע
ירושלים, השבוע
רכב חונה על מדרכה
(צילום: mynet)
יו"ר 'ברחובות שלנו', פרופ' איתי פישהנדלר: "העירייה לא עומדת בדרישות החלטת בית המשפט שהפכו לפסק דין. מן הראוי להכריז על בזיון בית המשפט". מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "התייחסות תינתן בביהמ"ש כמקובל".