מספר תושבים בשכונת קרית יובל מדווחים כי בשבועות האחרונים הופיע חול במי הברז בביתם. גם בחברת הגיחון מתקשים לאתר את הסיבה, אך עבודות וחפירות נרחבות שמתבצעות בכבישים באזור יכולות אולי להביא את הפיתרון לתעלומה.
"לפני כשבוע וחצי פתחנו בפעם הראשונה את הברז יצאו לנו מים חומים לא האמנו למה שראינו. לקחנו כוס מילאנו אותה ונתנו לה לעמוד והצטבר בתחתית שכבת חול, התקשרנו לחברת הגיחון אמרו לנו תפתחו את כל הברזים בבית למשך חמש דקות", סיפר ל-mynet ירושלים תושב השכונה נעם ריבקין.
ואז שוב ביום ראשון בסמוך לשעה 23:00 בלילה התופעה חזרה על עצמה: "נכנסתי להתקלח ובאמצע המקלחת הסתכלתי על הרצפה, כולה היתה חול. פניתי לגיחון, הם שוב ביקשו לחזור על אותה הפעולה, אך דבר לא השתנה".
עוד בחדשות:
איך אתה שותה ומתקלח? "קניתי בריטה בינתיים, אני מרגיש כאילו אני מטייל בהודו, לגבי המקלחת אני מנסה לבדוק מתי אין חול במים, זה תופעה שהולכת וחוזרת". על פי השיח בקבוצת הפייסבוק של שכונת קרית יובל, נראה כי התופעה מוכרת לתושבים נוספים.
מחברת הגיחון נמסר בתגובה: "חברת הגיחון מקיימת במסגרת פעילותה השוטפת בדיקות של איכות המים מידי כמה שעות בכל רחבי העיר וברשת העירונית. בכל הבדיקות שקיימנו בשבוע האחרון לרבות שכונת קריית יובל נמצא כי איכות המים מצוינת ועומדת בכל התקנים הנדרשים. יצוין כי ברשת הפרטית, שזו הצנרת המוליכה את המים בתוך בניין המגורים האחריות לאיכותה ותקינותה של הצנרת היא של בעלי הנכס, קרי דיירי הבניין.
"במקרים של צנרת ישנה, האופיינית לבתים שבנייתם הושלמה לפני למעלה מ- 25 שנה בה הצנרת ישנה או שיש בה סימני חלודה ייתכן כי למים יהיו צבע אדמדם ועל כן על בעלי הנכס לפעול לתיקון הצנרת באופן מידי. יודגש כי במוקד הגיחון לא נתקבלה שום פניה בנושא".