דוח תלונות פניות הציבור חושף עלייה של 14 אחוז במספר התלונות בשנת 2023 לעומת השנה שלפניה. במספרים מדובר על 1,772 תלונות לעומת 1,557 תלונות בשנת 2022, מדובר על גידול של 14 אחוז.
1 צפייה בגלריה
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
(צילום: mynet)
למרות הגידול רק 11% בלבד מכלל התלונות לשנת 2023 נמצאו מוצדקות ואולם המבקרת עופרה ברכה ציינה כי "העובדה כי תושבי העיר נדרשו לפנות למורשה כדי לקבל מענה לתלונותיהם מעידה שהשירות שקיבלו לא היה מיטבי".
אז על מה התלוננו תושבי העיר? אחת התלונות עסקה בקלנועית שעובדי עירייה העמיסו על טנדר עירוני בטענה כי חשבו שזו פסולת. המתלוננת ציינה שהקולנועית היא כלי עזר בעל משמעות רבה כבת יחידה לאב סיעודי ואמא לשישה ילדים.


העובד זומן לחקירה בגין עבירה של גניבה לכאורה. בסיכום התלונה נכתב "אף שעובדי הקבלן פעלו כפי המצופה מהם לאסוף אשפה, לפנים משורת הדין הפנו את המתלוננת אל החברה מבצעת כדי לדון עימה בפיצוי כספי שדרשה".
פניות רבות עסקו במדרכות משובשות, בין היתר התלוננה דיירת בבית דיור מוגן על "מדרכה משובשת, עם חריצים עמוקים וחורים" שבגללה נפלה ונפצעה בדרכה לאוטובוס. בתום בירור נקבע שהתלונה מוצדקת וכי רק לאחר שנה מקבלת התלונה תוקן המפגע.

"צעק והשפיל"

בתלונה נוספת עולה כי תושב שהמתין לאשתו ברכב וקיבל שלושה דוחות חניה מתאריכים שונים, בעוד שבצילום הדוחות ניתן לראות כי כולם ניתנו באותו הרגע. בדוח נכתב "נראה שיש בדבר יותר מאשר טעות מקרית", כתב הפונה.
רק בעקבות פניות המבקרת טופלה התלונה כיאות. "התובע העירוני בחן את טענות המתלונן ונוכח לדעת כי יש בהן ממש. כמו כן החל האגף לנקוט צעדים משמעתיים נגד הפקחית נשואת התלונה".
תלונה נוספת הגיעה מתושב שהתלונן על השכן שבנה מרפסת בלתי חוקית. "הושפלתי על ידי המפקח על הבנייה שצעק עליי: 'למינים ולמלשינים אל תהיי תקווה' ועוד מילים קשות". גם במקרה זה נקבע כי מדובר בתלונה מוצדקת וכי "המפקח ננזף. ועבירת הבניה טופלה".