ימים חמים מאוד: עונת הקיץ מתקרבת בצעדי ענק והשבוע הנוכחי הוא תזכורת לוהטת לכך — עם מזג אוויר שרבי ועומסי חום כבדים לאורך כל הימים הקרובים. בתשקיף, מסתמנת הקלה בעומס החום בתחילת השבוע הבא.
1 צפייה בגלריה
המזרקה בפארק טדי
המזרקה בפארק טדי
המזרקה בפארק טדי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מזג אוויר בירושלים


מחר (שלישי) תחול ירידה בטמפרטורות והן יגיעו בצהריים ל-32 מעלות, בלילה ל-21. ברביעי מזג האוויר יהיה דומה ללא שינוי ניכר וכך גם ביום חמישי. בשישי עליה בטמפרטורות עם 33 מעלות בצהריים. על פי התשקיף, סוף השבוע צפוי להיות גם הוא חם מאוד, השרב צפוי להישבר ביום ראשון.
ד"ר רפאל סטרוגו, סמנכ"ל רפואה במד"א: "גל החום והטמפרטורות הגבוהות שצפויות לפקוד את רחבי הארץ החל מהיום, מחייבות את זהירות ועירנות הציבור כדי להימנע מהתייבשות ומכת חום. אני ממליץ להרבות בשתייה ולא לשהות זמן ממושך יתר על המידה תחת שמש ישירה. יש לתת תשומת לב יתרה לתינוקות ופעוטות שאנו מסיעים ברכב על מנת שלא להשאירם ברכב סגור, אפילו לא לדקה ולשמור על קשר רציף עם בני משפחה מבוגרים על מנת לוודא שהם לא סובלים מפגעי החום. במקרה של מכת חום או התייבשות שיכולות להתבטא בבלבול, סחרחורות ואף שינויים מסכני חיים במצב ההכרה, יש לקרר את האדם, להעבירו למקום מוצל ולחייג למוקד החירום 101 של מגן דוד אדום".


ובינתיים, בשירות המטארולוגי הישראלי מסכמים את חודש מאי: ״מאי הסתיים עם טמפרטורות קרובות לממוצע ובכך נקטע רצף של 10 חודשים שהיו חמים מהממוצע. גם שני חודשי מאי הקודמים (2023 ו-2022) היו קרובים לממוצע כשלפני כן היה עשור (2012 עד 2021) עם חודשי מאי חמים, חלקם במידה ניכרת״.
״מאי היה גשום יחסית לממוצע בעיקר בצפון הארץ, במישור החוף הדרומי ובצפון מערב הנגב. בגליל ירדו כמויות של 15 עד 25 מ"מ ובמספר מקומות מעל 30 מ"מ, כשהממוצע החודשי הוא 10 עד 15 מ"מ. בעמקי הצפון, בשומרון וביהודה ירדו 10 עד 20 מ"מ, במישור החוף היו אזורים בהם כמעט ולא ירד גשם לצד אזורים בהם ירדו כ-15 מ"מ ובאזור עוטף עזה ירדו כמויות לא שגרתיות למאי של 12 עד 13 מ"מ״.
״בכך מסתיימת עונת הגשם 2023/24 כגשומה מהממוצע במידה ניכרת בצפון הארץ ובמרכזה אך עם מיעוט גשמים בדרום הארץ. בממוצע מרחבי ירדו באזורים הלא מדבריים של הארץ למעלה מ-120% מהממוצע וזוהי עונת הגשם השלישית בשש השנים האחרונות שהיא גשומה משמעותית מהממוצע (העונות הנוספות הן 2018/19 ו-2019/20). שלוש העונות האחרות היו קרובות לממוצע״.
פורסם לראשונה: 15:36, 03.06.24