תושבים בשכונת ג'אבל מוכבר הצמודה לשכונת ארמון הנציב טוענים כי בשטח ליד הכביש האמריקאי שמפריד בין שכונתם לארמון הנציב פועלת מטמנת אשפה. לדבריהם, לאורך כל ימות השבוע שורפים בה אשפה באופן שמסכן את בריאות התושבים באזור כולו.
2 צפייה בגלריה
ג'בל מוכבר
ג'בל מוכבר
ג'בל מוכבר
(צילום: שלומי כהן)
2 צפייה בגלריה
ג'בל מוכבר
ג'בל מוכבר
ג'בל מוכבר
(צילום: רפי קוץ)

"כבר שנים אנחנו סובלים מהמטמנה הזאת, פנינו לכל העולם ואף אחד לא הגיב", אומר רמי עווסאת המתגורר בסמוך. "אנחנו לא פותחים את החלונות בבית.
"עבריינים ממשיכים לשפוך פה אשפה מול עיני העירייה שלא עושה כלום. השבוע הגיע הפקח של העירייה, ניסה להביא טרקטור והוא לא יכל לעמוד שם 10 דקות".
לדברי עווסאת הוא ואחרים סובלים מתסמינים בריאותיים בגלל שריפת הפסולת, "אני סובל מכאבי ראש, בחילות, קושי בנשימה, את הילדים שלחתי למשפחה שנמצאת רחוק מהאזור בגלל שאני לא רוצה שהם יסבלו. זאת סכנת חיים. כל הילדים של המשפחה המורחבת כבר סובלים מתסמינים של קשיי נשימה וסחרחורות, העשן גם נמצא ליד גן של ילדים עם צרכים מיוחדים".
למי פניתם? "לכולם. אנחנו מבקשים שהעירייה תטפל בנושא הם תמיד אומרים יש שופל שמזיז את העפר. שיפסיקו את האסון שיש לנו בשכונה האש בוערת כל הזמן מתוך האדמה".


תושבים נוספים מעידים כי האש כנראה נמצאת כבר מתחת לכבישים בג'אבל מוכבר וכי מתוך פתחי הניקוז יוצא עשן רעיל. "אנחנו חוששים מאסון משמעותי בשכונה", אומר עווסאת ומזהיר: "הכתובת על הקיר. וכולם יודעים מה קורה פה. צריך לטפל במפגע הזה בדחיפות".
מעיריית ירושלים בתגובה: "מדובר באתר לא חוקי להשלכת פסולת בניין. לעירייה לא ידוע על חומרים מסוכנים הקיימים באתר. לאחר כיבוי השריפה, תפעל העירייה לפינוי השטח מהפסולת".
מהמשרד להגנת הסביבה: "המשרד לא ניהל אכיפה עצמאית לאור העובדה שהמשטרה קיימה חקירה שעסקה בכל ההיבטים והחוקים שהופרו, כולל בהתייחס לפגיעה בסביבה ובציבור. בעקבות בעירה באתר שהחלה לפני מספר שבועות, פועלים במקום צוותי כיבוי. המשרד נמצא בקשר רציף עם הכיבוי ועם עיריית ירושלים. במטרה לייעל את הטיפול ולהביא לסיום הבעירה נשקלת אפשרות להביא למקום עפר שימנע הגעת חמצן למקורות הבערה".