בית משפט השלום בעיר קבע השבוע כי בעלי דירה יקבלו פיצוי של יותר מחצי מיליון שקל, לאחר שהנכס הצמוד לדירתם שימש כפנימייה של ישיבה.
1 צפייה בגלריה
בחורי ישיבה
בחורי ישיבה
בחורי ישיבה
(צילום: shutterstock)

ברחוב ששת הימים, בשכונת גבעת המבתר, שוכן מבנה שבו דירה השייכת לתובעים ואילו הדירה השנייה שצמודה לו היתה שייכת לעמותת ישיבת נחלת משה, שהפעילה במקום ישיבה, בית כנסת ופנימייה. ב-2009 הגישו בני הזוג הירושלמים תביעה וטענו כי השימוש שהעמותה עושה בדירה "הינו בניגוד לדין וכי הוא גורם להם למטרד ולנזקים נוספים".
כעבור ארבע שנים הושגה פשרה שקיבלה תוקף של פסק דין ובה נכתב: "מיום 1.9.15 הנתבעת תהא רשאית לעשות שימוש בדירה אך כדירת מגורים". בהסכם גם נקבע באופן מפורש כי הדירה לא תשמש עוד כפנימייה של בחורי ישיבה ושאם הנכס יימכר, הקונים יעודכנו כי אין להלין במקום תלמידי ישיבה. ב־2015 עמותת ישיבת נחלת משה העבירה את הבעלות על הדירה ללא תמורה, לעמותת "ברכת שלום ומסעודה", שהפעילה במקום פנימייה לתלמידי ישיבה.


בתגובה לכך הוגשה תביעה חדשה שבה טענו בני הסוג בין היתר כי נאלצו למכור את דירתם בהפסד של 300 אלף שקל. מאידך, עורך הדין של הישיבה טען כי לא רק שהדירה של התובעים לא נמכרה בהפסד, המחיר אף היה גבוה יותר מאשר דירות דומות בשכונה.
השופט אלעד לנג קבע בפסק הדין כי לא הוכח שהדירה נמכרה בהפסד, אבל הורה לישיבה לפצות את התובעים בסכום של 50 אלף שקל, לכל אחד משבעת חודשי הפרת ההסכם. הוא גם קבע כי עמותת "ברכת שלום ומסעודה" לא תקבל פיצוי למרות שהתביעה נגדה נדחתה, מאחר וההסכם בו הם קיבלו את הנכס, היה רק למראית עין.