המשטרה הוציאה בשבוע שעבר צו סגירה למשך חודש לבר "הסוויטה" הפועל ברחוב האפרסק שבשוק מחנה יהודה. לטענת המשטרה, בכניסה לבית העסק אירע "מקרה אלימות חמור". במחוז ירושלים ציינו: "על פי החשד הוכה אדם על ידי מנהל ועובדי בית העסק שגרמו לו חבלות. למקום הוזעקו שוטרים שעצרו את אחד החשודים במעשה, והמשטרה פתחה בחקירה במטרה למצות את הדין עם המעורבים".
2 צפייה בגלריה
שוק מחנה יהודה
שוק מחנה יהודה
שוק מחנה יהודה
(צילום: רועי אלמן)

יצוין, כי לא מדובר בעימות הראשון בין המשטרה לבין איתמר טריווקס (33), הבעלים של "הסוויטה" ושל בר "הפנינה" שגם הוא פועל בשוק. בחמש השנים האחרונות המשטרה והעירייה קנסו את טריווקס בעשרות דוחות בטענה לעבירות על החוק למניעת רעש.
בחודש שעבר רשם טריווקס ניצחון קטן אחרי שהשופטת יעל ענתבי-שרון, קבעה בבית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים, כי אזור השוק המקורה אינו נחשב כאזור מגורים. השופטת ביטלה 39 דוחות וקבעה שאין הצדקה לאכוף רעש במקום, כאילו שמדובר באזור מגורים.

2 צפייה בגלריה
איתמר טריווקס בכניסה לפאב
איתמר טריווקס בכניסה לפאב
איתמר טריווקס בכניסה לפאב
(צילום: עמית שאבי)

"כמעט כל לילה שוטרים היו נכנסים לי לבר", סיפר טריווקס לאחר שפסק הדין פורסם, "החרימו לי ציוד. הייתי מבלה שלוש-ארבע פעמים בשבוע בבית משפט. גם נעצרתי בגלל זה, אבל לא ויתרתי והלכתי עד הסוף".


יו"ר ועד סוחרי השוק, טלי פרידמן אמרה השבוע: "אני סמוכה ובטוחה כי השוטרים יביאו לדין בהקדם כל גורם אלים הפוגע בשוק המיוחד שלנו ובשמו הטוב. לא ניתן לאיש לפגוע ולו במעט במחנה יהודה".
מהמשטרה נמסר: "לצד המשך החקירה, ולנוכח מקרה האלימות במעורבות עובדי בית העסק ובפתח בית העסק, הוצא צו סגירה מנהלי למקום למשך 30 ימים, מתוקף סמכות המשטרה כחוק".את תגובת בעלי הבר לא ניתן היה להשיג עד למועד סגירת הגיליון.