תושבים בשכונת רמות מתלוננים על איחורים, ביטולים וצפיפות בקווים של חברת אקסטרה, הנוסעים מרמות ואליה.
1 צפייה בגלריה
נוסעים ממתינים לאוטובוס
נוסעים ממתינים לאוטובוס
נוסעים ממתינים לאוטובוס
(צילום: יואב דודקביץ)

"זו השכונה הכי גדולה בעיר, ואני כמי שגרה במקום מרגישה שיש זלזול בתושבים", קובלת הפעילה החברתית דקלה אלון. מדי יום היא נוסעת בתחבורה הציבורית לעבודתה באוניברסיטה העברית שבהר הצופים. לדבריה "הקווים יוצאים מאוד עמוסים. בשבוע שעבר קו 61 לא ביצע מספר נסיעות וכך גם בקו 81". אלון טוענת כי בשנה האחרונה היא פנתה גם לשרת התחבורה מירי רגב, וגם לסגנית ראש העירייה חגית משה, אך לא זכתה למענה. "אני רואה את זה כחוצפה מאוד גדולה, שנבחרי ציבור לא מטפלים בנושא", היא אומרת, "לזכותה של חברת אקסטרה יאמר שהיא הגיבה לפנייה שלי, אך לא נתנה פתרון מלא".


מחברת אקסטרה נמסר: "מנתוני מערכות ניטור זמן אמת באוטובוסים עולה כי מתוך כ-1,200 נסיעות שתוכננו בין 3-7 במארס, רק אחת לא בוצעה. הסיבה לאי ביצוע הבודד היא חסימה משטרתית בעקבות אירוע ביטחוני-פלילי בנווה יעקב. מדובר בכ-0.08% אחוז בלבד מכלל הנסיעות בתקופה זו, עובדה המצביעה כי אין ביסוס לטענות... נתוני השירות של משרד התחבורה מעידים כי אקסטרה היא חברת התחבורה הציבורית הכי אמינה ואנחנו נמשיך במאמץ להישאר בראש המדד גם בעתיד".
ממשרד התחבורה נמסר: "כחלק מתהליך יישום המכרזים העירוניים בירושלים שופרה רמת השירות בשכונת רמות בצורה ניכרת. יצויין כי זמני ההגעה לתחנות הינם זמנים משוערים ועלולים להיות מושפעים מתנאי הדרך שאינם צפויים מראש. ככל וישנן בעיות נקודתיות, ניתן לפתוח פניות מול משרד התחבורה והמקרים ייבדקו אל מול המפעילים בהתאם".
ממשרדה של משה לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הכתבה.
פורסם לראשונה: 02:43, 27.03.24