שוב ניצל מסגירה: אחרי לא מעט תהפוכות ותאריך סגירה סופי, נמצא המתווה שיאפשר לבית הקולנוע הוותיק 'לב סמדר' להמשיך לפעול במבנה במושבה הגרמנית לרווחת תושבי העיר חובבי הקולנוע.
3 צפייה בגלריה
קולנוע לב סמדר
קולנוע לב סמדר
קולנוע לב סמדר
(צילום: אלה אריאל קורן)

קבוצת תושבים בשכונה החליטה לאחרונה לגייס כסף שיאפשר להמשיך לתפעל את המקום. הם יחתמו על הסכם מחייב מול בעל הנכס ובעלי רשת בתי הקולנוע ויעזרו במימון העלויות, וכך למעשה יפחתו העלויות שבהן יחויב המפעיל, רשת קולנועי 'לב'.
3 צפייה בגלריה
מותר עד שלושת רבעי תפוסה. קולנוע סמדר
מותר עד שלושת רבעי תפוסה. קולנוע סמדר
קולנוע סמדר
(צילום: בשמת איבי)

במסגרת ההסכם החדש התושבים, המאוגדים במסגרת שנקראת 'יוזמת סמדר', יהיו רשאים לקיים במתחם פעילויות תרבות שונות ולפתח מודל עסקי שייצור הכנסות נוספות למימון המיזם כולו.ההסכם החדש הוא לתקופה של 5 שנים. עם זאת, כל צד יהיה רשאי עדיין לצאת מההסכם בהתראה של כחצי שנה מראש. בחודש יולי האחרון הודיעה רשת 'לב' כי היא החליטה לסיים את הפעילות בקולנוע, והכוונה היתה לסגור אותו ב־20 בינואר 2024, לאחר 85 שנות פעילות.בעקבות ההודעה החלה התארגנות של התושבים, והם גייסו בתחילה כסף מהשכנים עצמם ולאחר מכן מאנשי רוח וציבור ברחבי העיר. התושבים גייסו את ההון הראשוני, אך על מנת לעמוד בהתחייבות הרב־שנתית יהיה עליהם לגייס עוד כספים רבים.

3 צפייה בגלריה
קולנוע לב סמדר
קולנוע לב סמדר
קולנוע לב סמדר
(צילום: אלה אריאל קורן)

בימים אלה בוחנים חברי היוזמה אפשרות לצאת לגיוס המונים. מעבר לנושאים הכספיים, היוזמה החדשה נועדה לפתוח את המקום לקהלים חדשים. "מדובר ביוזמה אזרחית, וכל מי שפנינו אליו ישר התגייס ותרם", מספרת אחת הפעילות, רוני אילון. "אנחנו רוצים להזרים דם חדש וצעיר למקום ולהחזיר אותו להיות שוקק חיים ותוסס כמו שהיה לפני עשור ושני עשורים. ניזום שיתופי פעולה עם בתי ספר ונפעל לפתוח מחדש גם את בית הקפה ולנצל את כל השטחים והחללים במתחם גם להרצאות ואירועי תרבות שונים". עוד בחדשות:
רשת 'לב': "אנחנו שמחים לעדכן שקולנוע 'לב סמדר' ימשיך לפעול ומודים לרוני אילון וגילית רובינשטיין מ'יוזמת סמדר' ולכל אלו שסייעו והתגייסו למאבק. נמשיך לספק לקהל הירושלמי פינה חמה עם הסרטים הטובים מפה ומהעולם".
פורסם לראשונה: 09:06, 29.12.23