מי נוהג בטוח יותר? גברים או נשים? התשובה היא נשים, כך על פי נתוני עמותת אור ירוק המתפרסמים לרגל יום האישה הבינלאומי. בירושלים 924 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים בשנת 2023 לעומת 269 נהגות שהיו מעורבות בתאונות דרכים - פי 3.4 יותר. שתי נהגות היו מעורבות בתאונות דרכים קטלניות (בהן נהרג אדם אחד לפחות) בעיר בשנת 2023 לעומת תשעה נהגים גברים שהיו מעורבים בתאונות מסוג זה.
3 צפייה בגלריה
נהגת
נהגת
נהגת
(צילום: shutterstock)

״בניגוד לסטיגמה, נשים נוהגות בטוח יותר ומעורבות פחות בתאונות דרכים. יש שיטענו שאחת הסיבות לכך היא שנשים נוהגות פחות מגברים, אך ההבדלים במעורבות בתאונות דרכים בין הגברים לנשים גדולה שגם אם לסיבה זו יש השפעה- נשים עדיין נוהגות בטוח יותר״, כך מסבירים בעמותה.
594 נהגים ונהגות היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות (הרוג אחד לפחות) בשנת 2023, רק 75 מהן היו נשים – כ-13% בלבד, פי 3.5 פחות מחלקן בבעלי הרישיונות העומד על כ-45%.222 נהגים ונהגות היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות בערים בשנת 2023, מתוכם 30 בלבד היו נהגות – 14% בלבד. עוד עולה מן הנתונים כי גברים היו מעורבים פי שלושה יותר בתאונות דרכים בערים בשנת 2023 מאשר נשים – 6,276 גברים לעומת 2,218 נשים.


ומה קורה בשאר הארץ? בתל אביב-יפו: 734 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים בשנת 2023 לעומת 172 נהגות שהיו מעורבות בתאונות דרכים - פי 4.3 יותר. שתי נהגות היו מעורבות בתאונות דרכים קטלניות בעיר בשנת 2023 לעומת 21 נהגים גברים שהיו מעורבים בתאונות מסוג זה.
בחיפה: 502 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים בשנת 2023 לעומת 182 נהגות שהיו מעורבות בתאונות דרכים - פי 2.8 יותר. 15 נהגים גברים היו מעורבים בתאונות קטלניות (בהן נהרג אדם אחד לפחות) בעיר בשנת 2023, לעומת אפס נשים.

3 צפייה בגלריה
תאונת דרכים בכביש בגין
תאונת דרכים בכביש בגין
תאונת דרכים בכביש בגין
(צילום: תיעוד מד"א)

בפתח תקווה: 311 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים בשנת 2023 לעומת 122 נהגות שהיו מעורבות בתאונות דרכים - פי 2.5 יותר. נהגת אחת הייתה מעורבת בתאונות דרכים קטלניות (בהן נהרג אדם אחד לפחות) בעיר בשנת 2023 לעומת שמונה נהגים גברים שהיו מעורבים בתאונות מסוג זה.
3 צפייה בגלריה
נוהגות בטוח יותר
נוהגות בטוח יותר
נוהגות בטוח יותר
(ילום: shutterstock)

מנכ"ל עמותת אור ירוק עו"ד יניב יעקב אמר כי "נשים נוהגות יותר בטוח מגברים, זו תמונת המצב וכך מראים הנתונים שנה אחר שנה. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לעודד יותר נשים לעסוק בנהיגה באופן מקצועי, בעיקר בתחבורה הציבורית שסובלת כבר שנים ממחסור של אלפי נהגים ונהגות. לשילוב נשים בתחום הנהיגה המקצועית יתרונות רבים, ביניהם תרומה לצמצום פערים תעסוקתיים ומגדריים, הגברת תעסוקה של נשים, חיזוק תחושת עצמאות והגברת הבטיחות על הכביש".