לדניאל שטרנגולד, בן 14, משכונת בקעה מירושלים, יש לא מעט תחביבים – חוץ מהלימודים ב״הרטמן״ והחלום ללמוד באוניברסיטת ״הרווארד״, הוא משחק בייסבול, עוסק בניפוח זכוכית ומתאמן בחדר כושר. אבל בעיקר הוא אוהב לבשל ולעסוק בגמילות חסדים — ועכשיו הוא החליט לשלב בין השניים. שטרנגולד פתח קייטרינג מיוחד לשניצלים, שמבקש לסייע לאנשים עם אלרגיות לשומשום וגלוטן.
4 צפייה בגלריה
דניאל במטבח
דניאל במטבח
דניאל במטבח
(צילום: mynet)

״אח שלי הקטן מאוד אלרגי לשומשום״, מספר שטרנגולד. ״בישראל כמעט כל מאכל מכיל שומשום, במיוחד שניצלים. ואנחנו, כמו כל משפחה ישראלית אוכלים שניצלים. שמתי לב שלהשיג שניצל ללא שומשום או ללא גלוטן, זו משימה יקרה ולא פשוטה״.
״בחופש הגדול האחרון, אני וחבר טוב שקוראים לו עמיחי, הקמנו קייטרינג בשם ״Carrot Top Cuisine" ובישלנו אוכל מוכן לשבת למשפחות. עם הזמן, החלטנו כל אחד ללכת לדרכו אבל נשארנו חברים. בברכת הדרך של עמיחי, חשבתי על הרעיון להישאר עם הקייטרינג ולקחת אותו לכיוון השניצלים – בעקבות הסיפור של אח שלי״.
4 צפייה בגלריה
דניאל במטבח
דניאל במטבח
השניצלים
(צילום: mynet)

אז איך זה בעצם עובד? ״אני קונה את המצרכים, וביום שישי בבוקר קם מוקדם ומתחיל לעבוד. כל מי שרוצה יכול להיכנס לאתר ולבצע הזמנה. השניצלים יגיעו אליו הביתה טריים מוכנים לשבת. אני מכין אותם במטבח אצלי בבית, ומבצע משלוח לבית של הלקוח ואפשר גם לבוא ולבצע איסוף עצמי״.

4 צפייה בגלריה
דניאל במטבח
דניאל במטבח
תורם 15% לצדקה. שטרנגולד
(צילום: mynet)

איך למדת להכין שניצלים ובכלל לבשל? ״תמיד אהבתי לבשל, זה כיף, אני מצטרף לאמא שלי במטבח הרבה. עניין השניצלים לאנשים עם אלרגיות זה משהו שאף אחד לא נגע בו וזיהיתי בו פוטנציאל. המטרה שלי לעזור לאנשים האלה לאכול את מה שהם אוהבים בקלות ובמחירים הוגנים״.
אז מה אפשר להזמין? ״שניצל קלאסי כמובן, שניצל ללא שומשום, שניצל ללא גלוטן, שניצל קורנפלקס, וגם קריספי ספייסי ווינגס״. התפריט משתנה ואני כל הזמן מוסיף ומעדכן״.

4 צפייה בגלריה
דניאל במטבח
דניאל במטבח
דניאל במטבח
(צילום: mynet)

יש כבר לקוחות? ״כן, עדיין לא בכמות פסיכית אבל מזמינים. יש לי אפילו לקוחות קבועים. הביקורות טובות הם מזמינים שוב, זה משמח״.
מה ההורים אומרים? ״שניהם מאוד שמחים. אבא בא מתחום העסקים אז הוא מאוד בעניין והוא גם מכוון אותי כשיש לו זמן. אמא גם ממש בעניין, היא סוג של ״My number 1 supporter״, ממש מוותרת על המטבח כל שישי ונותנת לי לעבוד בו, שזה משהו שלא קל לעשות במיוחד לפני שבת.
ומה התוכניות שלך לעתיד? ״אולי בעתיד אני אעבור למטבח אמיתי משלי והתחום הזה יתרחב. אני רוצה להיות יזם וללמוד באוניברסיטת הרווארד. בינתיים אני נהנה ממה שאני עושה ומקווה להמשיך להצליח״.