אירוע חמור בגבעת שאול: סימה עוזרי, אחות כבת 50 במחלקה הפסיכיאטרית בבית החולים לבריאות הנפש 'כפר שאול' הותקפה בסוף השבוע (שבת) על ידי מטופל שעל פי החשד הפיל אותה לרצפה וחנק אותה. לדברי הצוות במקום הוא ניסה להרוג אותה במקום והאחות כמעט איבדה את נשימתה לחלוטין. אחד מאנשי הצוות שהבחין באירוע סייע לאחות והיא פונתה לבית החולים במצב קל לשערי צדק.
2 צפייה בגלריה
סימה עוזרי
סימה עוזרי
עוזרי. "הוא התנפל עליי, הפיל אותי לרצפה והטיח את הראש שלי בקיר"
(צילום: פרטי)

סימה עוזרי: "ראיתי את המוות מול העיניים שלי"

סימה עוזרי שחזרה את האירוע בשיחה עם mynet ירושלים: "מדובר בחולה פסיכוטי שהגיע יומיים לפני כן והיה במצב פסיכוטי. הוא היה די שקט ורגוע אבל מתוח. הוא לא אכל ולא שתה. לקראת סוף המשמרת הלכתי לקחת לעצמי משהו לאכול במטבח שבסוף הפרוזדור. כנראה שהוא בא אחר כך, ואני פתחתי את הדלת ופתאום הוא נכנס. שאלתי אותו אם הוא רוצה לאכול גלידה או ארטיק כי כל היום הוא לא אכל ולא שתה והוא חולה סכרתי. הצעתי לו ארטיק והראיתי לו שגם אני אוכלת את הארטיק, כדי שלא יחשוד שאני מרעילה אותו (חולים פסיכיאטריים סובלים לעיתים קרובות ממחשבות פרנואידיות, א"פ).

2 צפייה בגלריה
כפר שאול בית חולים לחולי נפש
כפר שאול בית חולים לחולי נפש
כפר שאול בית חולים לחולי נפש
(צילום: שלומי כהן)

"הוא אמר לי שהוא לא אוהב גלידות, ופתאום משום מקום הוא התנפל עלי, הפיל אותי לרצפה והטיח את הראש שלי בקיר. הוא חנק אותי בצוואר בידיים שלו ואני התחלתי לצרוח: 'הוא חונק אותי, תבואו'. כיוון שהתחלתי לצעוק, אז ביד השנייה הוא סתם לי את הפה והאף, לא השאיר לי אפילו פתח אוויר.
"חשבתי לעצמי שזה יימשך כמה שניות ושהצוות כבר יגיע להציל אותי, אבל הם לא הגיע זמן ארוך מאוד ובינתיים איבדתי את הנשימה. ניסיתי להרים את הראש כדי לקחת אוויר, והוא הוריד אותי לרצפה. בשלב הזה אני גם לא יכולה לצעוק.
קראו גם:
"מסתבר שהצוות שמע את הצעקה הראשונה שלי והלכו לכיוון החדרים כדי לבדוק מי צועק שם. איכשהו הם הגיעו לסוף הפרוזדור, והאח משך אותו ברגע האחרון וחזרה לי הנשימה. אני ראיתי את עצמי בסוף, הרגשתי שתיכף זה נגמר, שזה הסוף כי אף אחד כבר לא שומע אותי ואף אחד לא יודע. ראיתי את המוות מול העיניים שלי. הבחור שמשך את החולה ממש פחד, ראיתי את הפנים המבוהלות שלו. צוות התגבור הגיעו וטיפלו בשנינו. הוא קיבל זריקות ועבר למחלקה סגורה אבל בדרך נפל ושבר את הכתף. כדי לטפל בו לקחו אותו לבית חולים וגם שם הוא היכה ובעט באיש צוות שליווה אותו.
"האצבע המאשימה צריכה להיות לשר הבריאות ולמנכ"ל שר הבריאות שבתוך כמה שעות מאשרים תקציבים לאוקראינים שנמשכים עד היום. זה בא על חשבוננו, זה בא על חשבון המאבטח למחלקה שאין להם תקציב לממן. על חשבון עוד כמה אנשי צוות, עוד כמה תקנים. אבל להביא כסף לאוקראינה יש".