אף פעם לא מאוחר מדי: כבר 65 שנה שהאחים שמעון ומאיר בן חמו מפעילים חנות מכולת בעמק רפאים. גם בימים שבהם רוב הירושלמים מעדיפים לערוך קניות באחד מסניפי רשתות השיווק הגדולות, המכולת הקטנה ממשיכה לפעול במתכונת של פעם ולספק קרוב לבית מוצרי צריכה בסיסיים. "המקום הזה זה החיים שלי ושל אח שלי. זה מה שאנחנו מכירים וחיים מזה כבר עשרות שנים", אומר מאיר (78). "לאחרונה פתחו שני סופרים צמודים אלינו ואין לנו הרבה עבודה, אז אנחנו מגיעים לכאן רק כדי שלא להיות בבית".
2 צפייה בגלריה
מאיר בן חמו בחנות. "מרגיש מרומה"
מאיר בן חמו בחנות. "מרגיש מרומה"
מאיר בן חמו בחנות. "מרגיש מרומה"
(צילום: פרטי)
לדברי האחים, לא מספיק שהם נאלצים להתמודד עם תחרות של סופרים חדשים, גם הארנונה שהם משלמים מופקעת לטענתם, בגלל טעות היסטורית במדידת השטח, ומכבידה על הוצאותיהם.
"המקום שלנו קטן מאוד", טוענים השניים. "מדדו אותו מהעירייה לפני עשרות שנים והחליטו שמדובר במכולת של 24 מ"ר, למרות שכשאנחנו מדדנו הבנו שיש לנו רק 18 מ"ר, אבל שתקנו ולא התלוננו כל השנים בגלל שפחדנו שיסגרו לנו את המכולת". עוד בחדשות:
האחים פנו לחבר המועצה אדיר שוורץ, יו"ר 'התעוררות', וביקשו את עזרתו. "כשמאיר פנה אלי לא האמנתי למה שאני שומע", אומר שוורץ. "אדם שכל חייו מתפרנס מהמכולת שאותה הוא מפעיל עם אחיו באהבה ומסירות גדולה, נאלץ לשלם תוספת של אלפי שקלים בכל שנה בגלל טעות והתנהלות חובבנית של עיריית ירושלים. לא אנוח עד שהכסף יחזור לכיסו".

2 צפייה בגלריה
ארנונה
ארנונה
ארנונה
(צילום: mynet)

"אני מרגיש מרומה", אומר מאיר. "אני משלם 8,500 שקל בשנה עבור החנות, כשאני צריך לשלם פחות 2,000 שקל אם לא יותר. אנחנו מבקשים שיחזירו את הכסף המיותר ששילמנו כל השנים".
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מפאת מורכבות המקרה ומתוך רצון לסייע, פנתה העירייה מיוזמתה ביום רביעי (26.7) לחברת הסקר לתיאום מדידת שטח המכולת. כנהוג, המדידה והתשובה לתושב מתבצעות עד 60 יום".
פורסם לראשונה: 18:36, 07.08.23