אחרי שרוב המפונים מהדרום שבו לביתם, ב-37 בתי מלון בירושלים עדיין שוהים 2,043 איש, שהגיעו מקרית שמונה, שלומי וממושב עבדון שבגבול הצפון. גם 228 איש משדרות ועוד 3 מקיבוץ אור הנר שבדרום, עדיין מתארחים בבירה וטרם שבו לביתם, למרות שפיקוד העורף הודיע כי ניתן לחזור ליישובי הדרום ומערכת החינוך שבה לפעילות.
1 צפייה בגלריה
ילדי הדרום, השבוע בירושלים
ילדי הדרום, השבוע בירושלים
ילדי הדרום בירושלים
(צילום: ארנון בוסאני)

מיד לאחר פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", הפכה העיר ירושלים לעיר מקלט של כ-15 אלף מפונים מהצפון והדרום. כשליש מהמפונים היו ילדים, שחלקם הלכו לבתי ספר בירושלים, ועבור הקטנים הוקמו מסגרות חינוכיות בתוך בתי המלון. כיום מערכת החינוך בירושלים נותנת מענה לכאלף ילדים בגילאי גן ובית ספר.
יצוין כי בשל מספרם הרב של המפונים מהצפון שנקלטו במערכת החינוך של חיפה, הם קיבלו בימים האחרונים הצעה להירשם למערכת הלימודים שבעיר הכרמל, לשנת הלימודים שתחל ב-1 בספטמבר. הדבר נועד לאפשר הערכות הולמת מבחינת הקצאה של צוות הוראה וכיתות לימוד.


בירושלים לא נקטו עד כה בצעד דומה, ועל השאלה כיצד נערכים בכיכר ספרא למערכה כוללת בצפון שתביא לכמות עצומה של מפונים, נמסר מעיריית ירושלים: "במקרה של מערכה עתידית, תפעיל העירייה את מערך החינוך העירוני, לרבות קליטת תלמידים מפונים ושיבוצם במערכת החינוך העירונית, בהתאם למצב ולהנחיות משרד החינוך ופיקוד העורף. עיריית ירושלים פעלה ועודנה פועלת לשילוב התלמידים הממ פונים בכלל מסגרות החינוך העירוניות, גם עבור אלה מביניהם שיבחרו להמשיך את לימודיהם בבתי הספר בירושלים גם בשנה הבאה".
פורסם לראשונה: 01:23, 17.04.24