עסקה גדולה במושבה הגרמנית: הפסל הירושלמי הנודע דודו גרשטיין עוזב את העיר למרכז, ומכר את ביתו שברחוב כרמיה. מחיר העיסקה כ-9 מיליון שקל והרוכשת היא משפחה יהודית מלוס אנג'לס שמתכננת 'עלייה', והגיעה לאחרונה לביקור קצר של שלושה ימים.
2 צפייה בגלריה
רחוב כרמיה
רחוב כרמיה
רחוב כרמיה
(צילום: המועצה לשימור אתרים)

2 צפייה בגלריה
מימין לשמאל: תומר חביב, דודו גרשטיין ופנינה בלייכברד
מימין לשמאל: תומר חביב, דודו גרשטיין ופנינה בלייכברד
מימין לשמאל: תומר חביב, דודו גרשטיין ופנינה בלייכברד
(צילום: אוסף פרטי)
לאחר החתימה הזריזה על ההסכם הם תכננו לשפץ את הנכס, אבל אחרי שהבינו שזה יתעכב, העמידו את הבית לטובת משפחה של מפונים מהדרום. כרמיה נחשב לאחד האזורים שקטים והיוקרתיים בשכונה, אבל הרחוב זכה לפרסום רק לאחר שראש העירייה וראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, החזיק בו נכס, זאת לתקופה מסויימת.
המתווכים שחתומים על העסקה הם תומר חביב ופנינה בלייכברד (״פנינה ניהול פרויקטים"), אשר הצליחו להשיג חתימה על החוזה שבוע בלבד לאחר שהנכס הועמד למכירה. הבית שמכר גרשטיין שוכן ברחוב כרמיה 18 פינת דרך בית לחם 22 ושטחו הוא 317 מ״ר, אשר מחולקים לשבעה חדרים.


כמו כן כולל הנכס מרתף, גינה וחניה פרטית. במקור זה היה בניין ערבי היסטורי המיועד לשימור שחולק לשלוש קומות. במפלס העליון התגורר האמן דודו גרשטיין, פסל, צייר ומאייר, אשר עבד כמרצה ב"בצלאל" וזכה בפרס מוזיאון ישראל לאיור וכן יצירותיו הוצגו במוזיאונים בישראל ובעולם. לימים החליטו שלושת משפחות הדיירים בבניין לנצל את הזכויות בתב״ע, מה שהכפיל את שטחי המגורים, ובחלקו האחורי של המגרש הוקמו 3 קוטג׳ים פרטיים.
גרשטיין מסר בתגובה: "אהבתי מאוד את העיר ולא האמנתי שבסוף אני יהיה זה שעוזב. אבל הכל פה השתנה. ירושלים הפכה ליותר חרדית ויותר דתית לאומית. אפילו במושבה הגרמנית, שהיתה ידועה כמעוז של חילוניות, זה כבר לא זה. הציביון דומה יותר ויותר לבני ברק. בשבתות הרבה יותר מקומות סגורים ואין כמעט אופציות מה לעשות. הילדים מזמן כבר עזבו לתל אביב. בהתחלה הוצאתי את הסטודיו מתלפיות והוא עכשיו ליד בית שמש. כעת אני גם עובר לתל אביב. פשוט כבר הרגשתי לא בנוח בעיר שכל כך אהבתי".
ומה עוד קורה במושבה? קוטג׳ טורי בן 5 חדרים נמכר ב-10.6 מליון שקל. הקוטג׳ ברחוב סמאט מתפרש על שטח של 177 מ״ר בשלושה מפלסים, וכולל גם חצר בשטח 40 מ״ר וחניה פרטית. המחיר ההתחלתי שדרשו המוכרים עמד על 11 מליון שקל. לא רחוק משם, ברחוב עמק רפאים עצמו, נמכרה דירה חדשה תמורת 6.35 מיליון שקל. הדירה ממוקמת בקומה השלישית בבניין שעבר תמ״א 388 . שטחה 112 מ״ר והיא כוללת מעלית וחניה, כשהמחיר ההתחלתי שדרשו המוכרים עמד על 6.5 מליון שקל.