1 צפייה בגלריה
קו 22 מפסגת זאב. אילוסטרציה: אדווה חולי
קו 22 מפסגת זאב. אילוסטרציה: אדווה חולי
קו 22 מפסגת זאב. אילוסטרציה: אדווה חולי
מאות תושבי גילה שקובלים על זמן הנסיעה הרב לתחנה המרכזית, חתמו בימים האחרונים על עצומה הדורשת קו מהיר מהשכונה למרכזית. הם אף הגדילו לעשות ושירטטו את הקו הרצוי בעיניהם.
כזכור וכפי שפורסם במיינט ירושלים מדובר בסוגיה קריטית עבור רבים מתושבי השכונה שמאסו בזמן ההגעה הרב שלוקח להם להגיע לתחנה המרכזית, המחברת אותם עם מקום עבודתם במרכז העיר, מחוץ לעיר ובשכונות נוספות בבירה. בנוסף, לאחר שנחנך כביש המחבר את שכונת גילה לכביש בגין מסרבים במשרד התחבורה להפעיל קו שיעבור במסלול מקוצר בבגין. 📷
הטענה העיקרית של התושבים היא כי הקו 31, היוצא כיום מהשכונה למרכזית אינו עונה על הדרישה להגיע במהירות וביעילות למרכזית. הקו עובר בתחנות רבות בתוך השכונה ואף עושה כברת דרך גדולה דרך שכונת מלחה עד לתחנה המרכזית.
בעז הלה, ממובילי המאבק לקו מהיר בין גילה למרכזית הדגיש כי הצורך בקו כזה הוא מרכזי ביותר עבור רבים מתושבי השכונה שנוסעים כל יום למרכזית: "זו הבעיה הכי קשה בגילה, אבל הפתרון שלה הכי פשוט-להוסיף קו".
עוד אמר הלה כי הקו צריך לעבור במעט תחנות בגילה, ובתחנות מעטות בלבד כדי שיהיה יעיל וכי מהיציאה מהשכונה יסע ישירות למרכזית. אולם הלה הסביר כי עבור תושבים מבוגרים רבים ישנו צורך בקו הקיים שעובר בכל התחנות: "הדרישה שלנו היא שקו זה יתווסף לקווים הקיימים ולא יחליף אותם. זו שכונה מספיק גדולה וחשובה כדי שיהיו לנו כמה אלטרנטיבות שיספקו את צרכינו".
יוני כהן, תושב השכונה אמר בשיחה עם מיינט ירושלים כי זמן הנסיעה של תושב שיוצא מקצה השכונה הוא ארוך ביותר: "זה לוקח קרוב לשעה מרחוב המחנכת למרכזית, ומהיציאה לשכונה זה בין חצי שעה ל-40 דקות במקום עשר דקות שלוקח לרכב פרטי".
כהן סיפר כי תושבים רבים לוקחים טרמפים ומארגנים על הסעות: "התושבים מעדיפים כל דבר אחר רק לא לעבור את המסלול הארוך הזה למרכזית".
הלה ציין כי המאבק כבר נושא פירות ובשבוע הבא ב- 31/10 נקבעה פגישה בין נציגי המאבק לגורמים במשרד התחבורה ובעירייה בנושא.
יוסי סעידוב ממייסדי ארגון '15 דקות', מלווה את התארגנות התושבים בגילה ומסר: "אין שום היגיון בעובדה שבכביש בגין נוסעת כזו כמות קטנה של קווי אוטובוס, ואפס קווים במקטע החדש. כביש בגין נסלל בעלות של מיליארדי שקלים עבור כלל הציבור ולא לנוסעי הרכב הפרטי בלבד".
תגובת העירייה: "עיריית ירושלים מודעת לבקשות התושבים לשיפור התחבורה הציבורית הישירה משכונת גילה לאזור התחנה המרכזית ופועלת מול משרד התחבורה לקידום נושא זה ובנוסף הוספת קווים ישירים נוספים משכונות נוספות בעיר. יחד עם זאת, הסמכות הבלעדית לאישור ותקצוב תוספות שירות בתחבורה הציבורית, נתונה בידי משרד התחבורה".
תגובת משרד התחבורה: "בתכנית העבודה של שנת 2018 מתוכנן להיפתח קו חדש ומהיר מגילה לתחנה המרכזית, זאת בנוסף לשירות הקיים כיום".