במהלך מערכת הבחירות האחרונה, הבליט אריה קינג בקמפיין שלו, שני צעדים אותם הוא מבטיח לבוחריו, תחת הכותרת ״מלחמה בכפיית הלהט״ב״. קינג הבטיח לפעול ״נגד תקציבי העתק של הבית הפתוח״ ו״להפחית את מספר דגלי הגאווה ביום מצעד התועבה״, כלשונו. קינג פעל בשנים האחרונות במגוון פעולות פרובוקטיביות נגד הקהילה, ולכולם ברור שהוא לא מתכוון לשנות את דרכו. השיא היה כאשר קינג גרם למשבר דיפלומטי מול ארצות הברית, לאחר שהורה לפקחי העירייה להסיר שלט גאווה שתלתה השגרירות ברחוב אגרון.
5 צפייה בגלריה
מצעד גאווה בירושלים 2022
מצעד גאווה בירושלים 2022
מצעד גאווה בירושלים 2022
(צילום: עמית שאבי)
5 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים
דגלי גאווה בירושלים. קינג פועל לצמצמם
(צילום: shutterstock)

מי שמוטרדים מאוד מתוצאות הבחירות הם ראשי הקהילה הגאה, אחרי שגם מפלגת נעם ההומופובית הצליחה להכניס נציג למועצה בעוד החלום שנציג מהקהילה ייכנס למועצה לא התממש — כאשר מספר 6 ב"התעוררות", נועה שלום, נשארה בחוץ. "התמודדתי למועצה כי אני מאמינה שכוח ליברלי משמעותי בפוליטיקה העירונית יכול לשנות את ירושלים לטובה", היא אמרה השבוע. "לצערי, במקום מנדט לצעירה, חילונית, להט"בית, קיבלנו מנדט ל'נעם' הקיצוניים והחשוכים. דווקא עכשיו, כשזה מרגיש אבוד, זה הזמן שלנו להתאחד ולהיאבק יחד כציבור ליברלי ירושלמי. זו הדרך היחידה להתמודד מול החשש האמיתי על הבית שלנו".

5 צפייה בגלריה
משה ליאון מציג את הבשורה בלבן
משה ליאון מציג את הבשורה בלבן
התקווה האחרונה של הקהילה. ליאון
(צילום: ארנון בוסאני)

גם ב'בית הפתוח' חוששים מהרכב המועצה המסתמן. "תוצאות הבחירות הן סימן רע למי שרוצה שירושלים תמשיך להיות בית לכל תושביה", אמר היו"ר יונתן ולפר, "החשש שלנו הוא גדול. המפלגות ש'שנאתן אומנותן' הגדילו את כוחן, וימשיכו לפעול כדי לדחוק מהעיר את הציבור הליברלי בכלל, והציבור הגאה בפרט. על ראש העיר לעמוד כחומה בצורה ולשמור על צביונה של ירושלים, קודם כל בכך שלא ינרמל את אותם הכוחות. לאחר מכן, בכך שיאייש עמדות מפתח בנציגי ציבור שמחויבים לכך שירושלים תהיה הבירה של כולם".

״מקווים שראש העיר ישמור עלינו״


גם נילי מדרר, מנכ"לית הבית הפתוח קראה לליאון לחזק את הסיעות הליברליות, "הקהילה הגאה, שמונה 10% מהאוכלוסייה הירושלמית, היתה ותהיה פה תמיד. הבית הפתוח עומד איתן ויציב. הבחירות לא מאיימות על עצם קיומנו. תוצאות הבחירות מבטאות הצבעת חסר של הציבור הפלורליסטי בירושלים, כתוצאה של חוסר אמון. אם ראש העיר רוצה לקדם ולבנות את ירושלים עליו לחזק את שבעת המנדטים של האיחוד הירושלמי והתעוררות בקואליציה. תיקים בעלי ערך שיכולים לשמור על המינהלים, התרבות והחינוך בעיר ישמשו כחיץ בין חורבן ירושלים לבניית תקוותה מחדש".
5 צפייה בגלריה
נילי מדרר, מנכ"לית הבית הפתוח בירושלים
נילי מדרר, מנכ"לית הבית הפתוח בירושלים
נילי מדרר, מנכ"לית הבית הפתוח
(צילום: יעל אלכסנדר)

גם פעילים שונים בקהילה אמרו שלא יאפשרו שום פגיעה בהם. "אם עד עכשיו קצה גבול הגזרה היה אריה קינג, שניסינו לשכנע את ראש העיר לנהוג במתינות ולא להיענות לגחמותיו הרודפניות - כעת נכנסה רשימה אף יותר קיצונית", אמר אחד הפעילים עידו צנגן. "אני מקווה שלמרות הרוב החרדי-חרד"לי במועצה, ראש העיר ישמור על ירושלים כעיר מגוונת ותוססת, בה יש מקום לכל הקהילות, ושכאשר פוליטיקאים ינסו אקטיבית להצר צעדי קהילה זו או אחרת ולפגוע בה, ראש העיר יידע לבלום את הלחצים האלה".
5 צפייה בגלריה
המחאה של הקהילה בחודש שעבר ברחוב הרב ברלין
המחאה של הקהילה בחודש שעבר ברחוב הרב ברלין
נלחמות על העיר
(צילום: הבית הפתוח)

מתן רדנר, מורה דרך בעיר וחבר בקהילה הגאה: "אני ירושלמי גאה, ותמיד מעלה את ירושלים על ראש שמחתי. העיר חשובה לי מאוד, ואני חולם לבנות בה את ביתי ולהקים בה את משפחתי. הבחירות האחרונות מראות עד כמה אנחנו עוד צריכים להילחם למען מקומנו בעיר, ועד כמה מאתגר זה נהיה משנה לשנה".


ואילו הילאי פלאי, אקטיביסטית-טרנסית בקהילה הגאה בירושלים נשמעה נחרצת יותר, "מפלגת נעם היא מפלגה שערכיה הם כינון סדר יום הומופובי, גזעני, מיזוגני ופונדמנטליסטי, ודפוסי הפעולה שלה הם ביוש, הדחקה, ורדיפה אחרי הקהילה הגאה. היא לא ראויה לשבת במועצה ולקבוע את החיים הציבוריים של העיר".