עוד תוכנית גרנדיוזית במרכז ירושלים מגיעה לאישור הוועדה המחוזית. הפעם מדובר במתחם הדוידקה הנמצא בין רחובות כיח והנביאים. בלב המתחם, על מגרש של 4.5 דונם ניצב כיום מלון אברהם הוסטל המיועד להריסה באחד מהבניינים היותר מוכרים של רחוב יפו. מדובר בבניין ישן ומיושן בן 4 קומות שבעבר היותר רחוק, לפני עידן כיכר ספרא, שימש כמשרדים שבחלקם שוכנו גם גזברות העירייה ואגפי התשלומים השונים.
2 צפייה בגלריה
אברהם הוסטל ירושלים
אברהם הוסטל ירושלים
אברהם הוסטל ירושלים
(צילום: עמית שאבי)

התוכנית החדשה כוללת שטחי מסחר בהיקף משמעותי של כ-18,000 מ"ר ומגדל לשימושים מעורבים למגורים ועבודה בגובה של 43 קומות. המתחם יכלול גם 456 יחידות דיור וחניון תת-קרקעי משמעותי בין 7 מפלסים. בנוסף, בקומה מינוס 9 יהיה חיבור ישיר לתחנת הרכבת הכבדה התת-קרקעית שתוביל לתחנת נבון ותמשיך משם לתל אביב, כך שמי שירצה להגיע למרכז העיר לא יאלץ להחליף כלי תחבורה בכניסה לעיר.
2 צפייה בגלריה
אברהם הוסטל ירושלים
אברהם הוסטל ירושלים
אברהם הוסטל ירושלים
(צילום: עמית שאבי)
אדריכל המיזם הוא איאן באדר, יהודי חרדי שהיה גם שותף לתכנון פירמידת הזכוכית האייקונית במוזיאון הלובר בפריז. לצידו שותף לתכנון האדריכל הישראלי המקומי, אהרון זילברשטיין.

תוכנית הענק אמורה להשתלב עם תוכנית המגדלים של מתחם הבניין הצמוד. כיום יש שם רק מגרש חנייה, אך התוכנית, שכבר אושרה ומקודמת בימים אלו, כוללת פיתוח המרחב הציבורי ותוספת של שלושה מגדלים רבי קומות לצד שטחי מסחר.