איש עסקים יהודי מניו יורק רכש שתי דירות פאר, אחת מעל לשנייה, בבניין חדש ברחוב וושינגטון פינת דוד המלך במחיר שיא של 43 מיליון שקל. מדובר בבניין שבמקור כלל שתי קומות, כשבתוכנית השבחה נוספו לו ארבע קומות חדשות. בכל קומה יש דירת ענק אחת בשטח של 350 מ"ר. העיסקה נוגעת לשתי הקומות העליונות (החמישית והשישית), בשטח כולל של כ־700 מ"ר. בנוסף יקבל הרוכש כבונוס את גג הבניין לרשותו המלאה.
1 צפייה בגלריה
הבניין בו נמצא הנכס. רחוב וושניגטון,
הבניין בו נמצא הנכס. רחוב וושניגטון,
הבניין בו נמצא הנכס
(צילום: פרטי)
הבנייה החדשה היתה בסגנון של המבנה הקיים. כמו כן נוספו למבנה מעלית וחניון תת־קרקעי, שהכניסה אליו היא עם מעלית מיוחדת שמיועדת לרכבים. הרוכש מייעד את הנכס לדירת נופש לחגים עבורו ועבור בני משפחתו, והוא צפוי להשקיע עוד סכום לא מבוטל בחיבור פנימי בין שתי הקומות ובעיצוב וחלוקה מחדש של הדירות על פי צרכיו. כמו כן, בשלב מאוחר יותר נשקלת האפשרות להוסיף בריכה פרטית על גג המבנה.


"מדובר בבניין אבן יפה שנבנה בשנות ה־20 של המאה ה־20 בטלביה", אומר השמאי ועורך הדין קובי ביר. "בשנים האחרונות הורחב הבניין ונוספו לו מספר קומות אגב שיפוץ הבניין ושמירה על אופיו. עיסקת הרכישה כוללת שתי דירות בשטח של 350 מ"ר כל אחת וכן את גג הבניין, שמשמש כמרפסת. אם ניחשב את שווי הגג במקדם של 10%, נמצא כי השטח האקוויוולנטי של שתי הדירות וכן הגג במקדם של 10% הוא 735 מ"ר. מחיר העיסקה מצביע על שווי של כ־58 אלף למ"ר. המחיר הזה סביר מאוד בהביאנו בחשבון כי מדובר בבניין ייחודי ובמיקום מעולה ויוקרתי".