תושב רחוב שח"ל בשכונת גבעת מרדכי הופתע לקבל לאחרונה ארבעה דוחות בשעות לא שגרתיות. לטענת התושב, בשל מצוקת החניה החמורה באזור, הוא ורבים אחרים חונים בשעות הלילה בשלל מקומות לא שגרתיים, כולל באזור של תחנות אוטובוס שבהם שולי המדרכה מסומנים באדום-צהוב.
1 צפייה בגלריה
דו"ח חניה
דו"ח חניה
דו"ח חניה
(צילום: רועי אלמן)

אלא שבמהלך חודש ינואר חיכו לו, לא פחות מארבע פעמים, קנסות בסך 250 שקל על שמשת הרכב. אחד הדוחות ניתן ב־28 בינואר בשעה 22:10, ובמקרה אחר הדבר קרה במוצאי שבת בשעה 18:47. "אם העירייה שינתה את הנהלים היא צריכה לעדכן. אני עכשיו עובד בשביל לממן דוחות חניה לעירייה", אמר התושב, שבחר שלא לחשוף את שמו מחשש שיספוג קנסות נוספים. "בעבר היינו מחנים באדום-צהוב משום שכל האזור של החניה ליד הבית שלנו זה חניות באדום-צהוב והיתה הסכמה בעל פה שהעירייה לא נותנת דוחות.


"חבל שהעירייה לא עדכנה אותנו לפני שהיא התחילה לחלק את הדוחות. נראה לי שזה היה יותר הוגן כלפי התושב... במקום לחזק את התושבים בתקופת מלחמה הם צופים את הגירעון העתידי, וההרגשה היא שמחפשים כיצד ניתן כבר מעכשיו לנסות לגבות אותו על חשבון התושבים".
מעיריית ירושלים נמסר: "מדיניות אכיפת החניה ברחוב שח"ל לא שונתה, והאכיפה מתבצעת רק כאשר נגרמת סכנת חיים למשתמשי הדרך. כך למשל חניה בתחום תחנות אוטובוסים בעת פעילותם, כפי שמתואר בחלק מהמקרים שבפנייה, הינה עבירה מסכנת חיים. מקרים כאלה נאכפים מדי יום, כולל במוצאי שבת ועד לסיום שירות האוטובוסים".