בחייהם ובמותם לא נפרדו: רגע לפני שנרצח עידן דור בעוטף עזה, הוא היה במיגונית. דור קפץ על המחבל ואז נרצח, כך סיפרה אחותו דניאלה דור לוין בכאב על אחיה היקר שהיה לב המשפחה ל-mynet ירושלים. עידן דור נרצח יחד עם חברו הטוב רם שלום שגדלו יחד בגבעת זאב והיו יחד עד הרגעים האחרונים. שניהם נקברו אחד ליד השני בבית העלמין בגבעת שאול. נורית אימו של רם ששוחחה איתו בפעם האחרונה ב- 8:08 שבה הוא הודיע לה שהוא בדרך הביתה - מחפשת פיסת מידע מרגעיו האחרונים.
5 צפייה בגלריה
עידן דור ורם שלום ז"ל
עידן דור ורם שלום ז"ל
עידן דור ורם שלום ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

"ידע שזמנו קצוב בעולם"


עידן דור ורם שלום בני 25 גדלו כשכנים בגבעת זאב. שניהם למדו בתיכון דנמרק בירושלים והיו שחקני כדורגל בהפועל קטמון. עידן שירת בנחל ובשל פציעה ברגלו נאלץ להשתחרר ורם שירת בסיירת צנחנים. מיד לאחר שירותם הצבאי וטיול בחו"ל עבדו ברשות שדות התעופה.
"עידן לא התחייב לטווח הרחוק בחייו הקצרים, הוא כאילו ידע שזמנו קצוב בעולם הזה, הוא חי חיי הנאה מטורפים היה מבלה אוהב לרקוד אוהב את החברים שלו. חי חיים במלואם", סיפרה אחותו דניאלה דור לוין.

5 צפייה בגלריה
עידן ורם בילדותם
עידן ורם בילדותם
עידן ורם בילדותם
(צילום: באדיבות המשפחה)

דניאלה סיפרה בכאב על הילד שהיה לב המשפחה: "הוא היה רגיש, ידע לעמוד במצבים קשים, רגיש עם נשמה גבוהה מילדות היה רואה בני אדם בסדר אחר מרגיש אנשים עם חוכמת חיים מיוחדת שאיתה הוא נולד, אהבת אדם ורדף אחרי השלום. עידן דור כשמו כן הוא אחד לדור. היה בן נפלא להורים קיים את המצווה במלואה כבד את אביך ואת אמך. היה אח לתפארת לאחיו הבכור ירדן שהיה עם צרכים מיוחדים והוא היה אחד ממשימות חייו של עידן לדאוג לצרכיו של ירדן" .

קראו גם:

"הבן שלי מלח הארץ שירת מדינת ישראל היה לוחם צנחן, ילד טהור מלח הארץ עוזר לכל בן אדם, ענו, אוהב את החיים, היה כל הזמן מחייך, גבר חתיך בחור יפה תואר. היו לו כל כך הרבה מעריצות. היה מסמר הערב. רם היה מארגן ישיבות של החברה מסיבות", סיפרה נורית שלום, אימו של רם על החלום שלו לטוס ולחיות לצד אחיו בארצות הברית.

5 צפייה בגלריה
רם שלום ז"ל
רם שלום ז"ל
רם שלום ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

נורית סיפרה בעצב: "שלושה ימים לפני הטבח הנורא חזר רם חזר לישראל לאחר חודש בארצות הברית אצל אחיו. הוא רצה לעבור לגור בארצות הברית עם אח שלו, הוא רצה להישאר שם בוא תחזור לארץ, נסגור עניינים תבוא לכאן אני אקנה לך כרטיס טיסה והוא חזר איתי. כשנחתנו בארץ, הסתכלתי אמרתי איזה כייף הוא חזר איתי. הייתי מחוברת אליו, הוא דאג לי כל הזמן".

"לקח את עלה הערבה שישמור עליו"


את היום האחרון של עידן דור (25) משפחתו לא תשכח לעולם. "נולדתי ב-7 באוקטובר, וחגגנו לפני שהוא יצא לבלות", סיפרה אחותו, "עוד באותו ערב, בהושנא רבה. הוא חבט בערבות על הרצפה והיתה חתיכת ערבה על הרצפה והוא שאל את אמא שלי 'אמא זה ישמור עליי?' הוא לקח את העלה של הערבה ושם אותו בכיס ויצא לבלות".
עידן ורם יצאו יחד ביום שישי בשעה 23:00 לכיוון המסיבה שהפכה לטבח. נורית, אימו של רם, סיפרה: "בשעה 8:08 הוא שלח לי הודעה 'אמא'. התקשרתי והוא אמר בקול רגוע 'אין לי קליטה אנחנו יוצאים לכיוון הבית אל תדאגי'. ואז הוא אמר לי 'אני קרוב לעזה' וזהו מאז לא היה לי קשר איתו". לאחר חמישה ימים התבשרה נורית כי נמצאה גופתו של בנה רם.

5 צפייה בגלריה
רם ז"ל ואמו נורית
רם ז"ל ואמו נורית
רם ז"ל ואמו נורית
(צילום: באדיבות המשפחה)

ואילו דניאלה אחותו של עידן סיפרה כי הקשר הראשוני היה כבר בשעה 7 וחצי בבוקר: "שלחתי לעידן הודעה - 'מה קורה?'. בשעה 8:00 בבוקר הוא דיבר עם אמא שלי ואמר לה 'יש אזעקות, אנחנו בחניון מתחבאים'. בשעה 8:10 הוא מתקשר אלי הוא אומר לי 'אחותי, אני בורח, יורים עלינו". ואז אני שומעת מכונת יריות סביבו ברמה מטורפת והוא חוזר ואומר 'אחותי יורים עלינו, אני בורח, אני בורח ואני מוסיפה 'תברח, תברח". אני איתו דקה על הטלפון הוא מנתק את השיחה".
"בשעה 8:30 הוא התקשר אלי שוב ואמר לי –'אני עדיין בורח הם יורים פה ושוב'. ואז בזמן הזה אני מתחילה לראות טלוויזיה ומנסה להבין מה קורה שיש פלישת מחבלים. ושוב בשעה 9:06 דקות הוא מתקשר ולחש 'אני מסתתר עם רם'. הוא היה בשקט והקו היה פתוח עוד דקה, אני אומרת לו 'עידן, עידן אני לא הבנתי. התקשרתי שוב והוא כבר לא ענה", שחזרה אחותו דניאלה, "כתבתי לו בהודעה שישלח לי מיקום אני אסע אליו. בזמן הזה אני לא מספרת להורים שלי כי הייתי בטוחה שהוא יוצא מזה.
"עד שעה 11:00 הטלפון היה זמין והוא לא ענה. החל מהשעה 11:00 הוא כבר לא היה זמין, ובשעות האלה דיברו על המסיבה והתחלתי להבין את התמונה. הבנתי כבר שהוא היה שם בזמן שפלשו המחבלים". שמונה ימים מורטי עצבים עברו על משפחת דור עד שבדיוק ביום שבת לאחר שבוע התבשרה המשפחה כי גופתו של עידן נמצאה.

"קפץ על המחבל"


דניאלה סיפרה שהם נסעו שני רכבים: "ברכב אחד כולם ניצלו, הוא הצליח לברוח באמצעות הרכב השני בו היה עידן יחד עם עוד שלושה חברים (ביניהם גם רם שלום) ורק אחד מהם ניצל. הבחור שניצל סיפר שהם התחילו בנסיעה בתוך השדות וראו את המחבלים עם מדי צה"ל מתחילים לירות לעברם והם יצאו מהרכב וברחו ממנו. שמעתי שהוא קפץ

5 צפייה בגלריה
עידן דור ז"ל
עידן דור ז"ל
עידן דור ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

"שמענו ממישהו שניצל מהמסיבה שכנראה כשעידן שהה במיגונית הוא קפץ על המחבל ואז הוא נרצח. שמענו את זה משלושה אנשים שונים מגורם שלישי. אנחנו עדיין לא שמענו את הסיפור ממקור ראשון ומחפשים עוד אנשים שהיו במקום כדי לדעת בדיוק מה קרה ברגעיו האחרונים".
דניאלה הוסיפה: "עידן היה אדם צנוע וטוב לב, בעל אהבת חינם, כיבד כל אדם באשר הוא אדם. הוא השאיר צוואה גדולה במותו, שצריך למצות את החיים ולנצל כל רגע כי אי אפשר לדעת מה יהיה מחר. ראיתי איך שהוא חי את החיים ונהנה מכל רגע. היה אדם ישר והגון, המצווה ו'אהבת לרעך כמוך' מתארת אותו יותר מהכל ודבק בה כל חייו.
"המסיבה שעידן הלך אליה היא מסיבה של אנשים הכי יפים וטובים שיש אנשים של שלום, אהבה וחופש אנשים שנותנים מקום לכל אחד. מלאכים. הדיסוננס המשמעותי בין השנאה והרצח של המחבלים לבין האהבה שחגגו הנשמות שהיו במסיבה זה עצום. זה בעיני בשורה ענקית לעולם.
"בלכתו השאיר חור גדול בליבנו. לא יודעים איך להתמודד עם הקושי העצום. אמא שלי מצאה שהוא כתב לה כמה ימים לפני בהודעה שאם לא נהיה מאושרים זה לא היה שווה לו כלום. אנחנו מנסים לאסוף את עצמנו בשבילו. זה קשה נורא".
עידן הותיר אחריו הורים אופיר ומיכל דור הורים לארבעה הבכור ירדן, דניאלה עידן ועמית. רם הותיר אחריו את אמו נורית ואחיו תום.
יהי זכרם ברוך.