ראש עיריית גבעתיים רן קוניק החליט בשבוע שעבר לפעול בכדי "לצמצם נוכחות של עובדים ערבים" בעירו. ההחלטה עוררה סערה ובאופן חריג הביאה את שר הפנים משה ארבל (ש״ס) להזכיר לקוניק שהוא עובר על החוק האוסר על פגיעה בפרנסתו של אדם על רקע מוצא, לאום או דת ואף פוגע במדינה. ״החלטות מעין אלה מרסקות את מרקם החיים המשותפים במדינה, ופוגעות לא רק בפרנסתם של אותם עובדים, אלא בעיקר בכבודם וזכותם החוקתית לשוויון. בכך ההחלטה משחקת לידי אויבינו", כתב ארבל.
2 צפייה בגלריה
הרבנים עמאר, יוסף ולאו
הרבנים עמאר, יוסף ולאו
עמאר, יוסף ולאו
(צילום: אלכס קולומויסקי, יעקב כהן, שלומי כהן)

מאז תחילת הלחימה בעזה, גברו בירושלים הקריאות להימנע מהעסקת ערבים ואף לפגוע בהם. מספר עובדי תברואה של עיריית ירושלים הותקפו באלימות ללא סיבה בשבועות האחרונים. הלחימה הביאה עמה התנגדויות רבות מצד תושבים להעסקת עובדים ערבים – בבתי הספר ישנו חשש להעסקת מנקים ערבים.
מכתב הרבנים ״אל תפגעו בערבים״

עכשיו, הרבנים בירושלים ביניהם הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו קוראים לתושבי העיר לא לפגוע בעובדים ערבים: "אנו מבקשים להזהיר גדולים על קטנים שלא יהיה איש שיעשה ריב ומדון עם אותם עובדים", כתבו הרבנים בניהם גם נשיא מועצת הרבנות הראשית, הרב יצחק יוסף; ראש ישיבת פורת יוסף, הרב משה צדקה, הרב הראשי לירושלים, הרב שלמה משה עמאר ועוד.
2 צפייה בגלריה
עובד ניקיון, עובד תברואה
עובד ניקיון, עובד תברואה
עובד תברואה של עיריית ירושלים
(צילום: אדווה חולי)

בהודעה ששלחו הרבנים לתושבי העיר התייחסו לאסון שפקד את העם היהודי ובה הוא קורא לעם היהודי שנזכה לאולה "לב מי לא יחרד לשמע הבשורות הנוראות שפרקו את אחינו בני ישראל. תצלנה אוזניים משמוע הרעות אשר פקדונו. מי ניתן למשיסה יעקב וישראל לבוזזים הלא זו ד' חטאנו לו. ולעת הזאת עלינו להתחזק ביתר שאת בתורה ובתפילה ובגמילות חסדים שבזכותם נזכה לגאולה".
עוד בחדשות:

עוד ציינו הרבנים במכתבם כי ישנם יהודים קיצוניים שזועמים על מה ששמעו ונוהגים באלימות כלפי עובדים העוסקים בשירות הציבורי ויצאו כנגד זה במחאה: "באנו בזאת להביא את מחאתנו כי מלבד שהדבר מנוגד בתכלית לדרך תורתנו הקדושה כפי שאמרו ז"ל אין כוחה של אומה זו אלא בפה. יש בזה גם עניין של פיקוח נפש ר"ל, כפי שהזהירו הממונים על ענייני הביטחון. זאת ועוד יש כאן הפסד גדול, שאותם עובדים לא יבואו לעבודה מפחד המציק, וזה הוא נזק עבור כלל תושבים והוא חב לאחרים".
הרבנים מזהירים משימוש באלימות: "אנו מבקשים להזהיר גדולים על קטנים שלא יהיה איש שיעשה ריב ומדון עם אותם עובדים. וכל אחד ואחד יזהיר לאנשי ביתו ולצעירים שדמה חם, להתרחק מכל דבר של אלימות חלילה, לא אלימות שבמעשים ולא אלימות שבפה כי בנפשנו הדבר".
פורסם לראשונה: 14:19, 31.10.23