״רגעים של הפוגה וקצת אוויר לנשימה״: ביה"ס לקולנוע וטלוויזיה סם שפיגל מפעיל בימים אלה בית קולנוע חדש במרכז ירושלים. מדי יום (כולל שבת) יוקרנו בו שני סרטים והצפייה בהם תהיה חינם. ההקרנות יערכו בקמפוס האמנויות, רחוב מנורה 3 (צמוד לבית העם ולרחוב בצלאל). לחצו כאן לצפייה ברשימת ההקרנות ולהרשמה לצורך כניסה ללא תשלום.
2 צפייה בגלריה
קולנוע סם שפיגל
קולנוע סם שפיגל
קולנוע סם שפיגל
(צילום: באדיבות סם שפיגל)
״אנו מזמינים משפחות מהדרום ויישובי עוטף עזה שמתארחות בירושלים, שכנים ירושלמיים וכל מי שחפץ בהסחת דעת, השבת הרוח ופעילות לילדים, להקרנות סרטים וקלאסיקות קולנועיות אהובות לכל המשפחה״, נמסר מבית הספר. בנוסף, השיק בית הספר גרסת און ליין לקולנוע ומאפשר צפייה במגוון סרטים ב-VOD.
במקביל להקרנה באולמנות, קולנוע סם שפיגל יוצא גם לדרכים ומקיים הקרנות ברחבי הארץ לאזרחים שפונו מיישובי העוטף, מהדרום והצפון, כדי להעניק להם רגעים של הפוגה וקצת אוויר לנשימה. הקולנוע הנודד של סם שפיגל מופעל הודות התנדבות של סטודנטים ובוגרי ביה"ס, שאליהם הצטרפו גם מתנדבים מהתעשייה. עד כה הוקרנו באמצעות הקולנוע הנודד מתחילת המלחמה עשרות סרטים לילדים, לנוער ולמבוגרים המוקרנים מדי ערב במרכזים ובבתי המלון ברחבי הארץ. מהנהלת בית הספר נמסר כי ״למעוניינים בתיאום הקרנות במרכזים נוספים ניתן לפנות ללאה טוניק 050-7114707״.

2 צפייה בגלריה
קולנוע סם שפיגל
קולנוע סם שפיגל
קולנוע סם שפיגל
(צילום: באדיבות סם שפיגל)

״סם שפיגל״ נוסד בירושלים בשנת 1989. ב-2019, מגזין "וראייטי" קבע כי סם שפיגל הוא אחד מ-50 בתי הספר לקולנוע הטובים בעולם. בשנת 2023, המגזין האמריקאי "הוליווד ריפורטר" דירג את בית הספר סם שפיגל ברשימת 15 בתי הספר לקולנוע הטובים בעולם מחוץ לארה"ב – שנה שביעית ברציפות. בבית הספר לומדים כ-170 סטודנטים, בשני מסלולים: המסלול המלא, במסגרת של ארבע שנות לימוד, ומסלול תסריטאות, במסגרת של שנתיים.
עוד בחדשות:
מנהלת ביה"ס סם שפיגל לקולנוע וטלוויזיה, דנה בלנקשטיין-כהן אמרה: "קהילת סם שפיגל מגויסת לעשות כל מה שניתן על מנת לתת נחמה וחיבוק באמצעות הצפייה המשותפת בקולנוע, עבור משפחות המפונים שאיבדו את יקיריהם ועוברים ימים קשים מנשוא. צוות המתנדבים המסור שלנו מפעיל את הקולנוע בירושלים ואת הקולנוע בדרכים ושואף להגיע לכל מוקד בו שוהים המפונים בכדי להקל ולו במעט על הקושי הרב שלהם בימים קשים מנשוא אלה. קהילת סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה מרכינה ראש ומחבקת את משפחות הנרצחים, נעדרים, החטופים והפצועים. שמרו על עצמכם ועל יקיריכם״.
פורסם לראשונה: 14:47, 27.10.23