בעוד עדיין חם מהרגיל לעונה ובחוץ אפשר להסתובב עם טי שירט במהלך רוב שעות היום, המערכת החורפית שחווינו היום (רביעי) היתה ככל הנראה העוצמתית ביותר עד כה שהזכירה לנו שהחורף מתקרב בצעדי ענק. אבל בינתיים, מזג האוויר מתהפך שוב וצפוי להיות חם מהרגיל עד שרבי עם טמפרטורות גבוהות מהממוצע לעונה ב-8 מעלות.
1 צפייה בגלריה
ירושלים בעומס חום
ירושלים בעומס חום
ירושלים בעומס חום
(המחשה: שאטרסטוק)

מחר (חמישי) יתבהר במעט, יהיה מעונן חלקית, קיימים סיכויים נמוכים לגשם מקומי והטמפרטורות יהיו דומות להיום עם 25 מעלות בצהריים. ביום שישי מזג האוויר יהיה דומה ללא שינוי וללא גשם. בשבת יהיה מזג אוויר בהיר ושרבי עם עליה בטמפרטורות שיגיעו ל-27 במהלך היום. בראשון עליה נוספת בטמפרטורות שיגיעו בצהריים ל-28 מעלות ובלילה ל-19.
עוד בחדשות:

על פי נתוני אתר ירושמיים, הטמפרטורה הממוצעת בירושלים בחודש נובמבר היא 16.3 מעלות ומספר ימי הגשם בחודש זה על 7.3. הטמפרטורה הנמוכה ביותר שנמדדה בחודש זה בירושלים היתה -0.6 מעלות בנובמבר 1908. טמפרטורת השיא עמדה על 33 מעלות והיא נמדדה בנובמבר 1941.
ובינתיים, בשירות המטארולוגי מסכמים את חודש אוקטובר 2023 שהיה חם מהממוצע לעונה: ״כמויות הגשם באוקטובר התאפיינו בשונות אזורית. חלק גדול מהחודש (עד ה-20 בו) היה דווקא קרוב לממוצע הטמפרטורות ולעתים אף מתחת לו, אולם העשרת האחרונה היתה חמה מהממוצע במידה ניכרת עם רצף ארוך של 10 ימים עם טמפרטורות גבוהות מ-30 מ"צ במישור החוף ומ-34 מ"צ בעמקי הצפון. רצף הימים הזה הוא חריג והתקבל ב-70 השנים האחרונות בסוף אוקטובר רק 3 עד 4 פעמים. בהשוואה לעבר אוקטובר מדורג במקום השישי והוא מגיע לאחר שלושה חודשי קיץ שהיו חמים מהממוצע במידה ניכרת. בממוצע מרחבי כמויות הגשם באוקטובר היה מתחת לממוצע, אם כי במספר מוקדים נמדדו כמויות גבוהות מהממוצע, כמו דרום השרון עד צפון גוש דן (80 מ"מ בכפר הירוק), אזור חדרה אום אל פחם (רגבים 54 מ"מ) וצפון הגולן. לעומתם היו אזורים עם מיעוט גשמים כמו אזור עוטף עזה, הנגב ומישור החוף הצפוני. הגשמים ירדו ברובם במחצית הראשונה של החודש״, נמסר מהשירות.