התביעה שהפתיעה את מחוז ירושלים: עבריין ירושלמי מוכר תובע פיצוי בגובה מאות אלפי שקלים מהמשטרה. לטענתו, חיפוש שבוצע בגופו, גרם לו לנזק נפשי. מדובר אחד מהיעדים המודיעיניים של היחידה המרכזית של המחוז, בשל עיסוקו בתחום הגבייה והצ'יינג'ים.
2 צפייה בגלריה
ג
ג
העבריין תובע באלפי שקלים את המשטרה
(צילום המחשה: shutterstock)
בכתב התביעה שהוגש על ידי סנגורו, עו"ד חן הולנדר, נטען כי ב-18 באפריל 2021 שוטר מאגף השיטור העירוני עצר את העבריין שנהג ברכבו. בדוח שנכתב באירוע ציין השוטר כי: "נבדק ונמצא שמורכבת ברכב מערכת כריזה פיראטית 'המדמה' רכב בילוש בזמן שהנהג מכחיש כי מורכבת ברכב מערכת כזו. בנוסף נמצא בתוך הרכב שלט המפעיל את המערכת. מורכבת בתוך הרכב מתחת לגלגל ההגה, קופסת מגבר עם חיבורי חשמל כולל לשלט. הוסברה לנהג מהות העבירה ונרשם דוח זה בהתאם. לציין כי באירוע דווח כי הנהג התנהג כרכב בילוש וסיכן חיי אזרחים".
העבריין התלונן כי החיפוש בוצע לכאורה בניגוד לחוק, ואם לא די בכך, הוא הופשט ליני כל ובגופו בוצעה בדיקה. בתגובה השיבו לו מהמחלקה לחקירת שוטרים כי התלונה נבדקה ונמצאה מוצדקת בכל הנוגע לעובדה שלא נאמרה לו מהי סיבת החיפוש, וכמו כן שהיה נכון לבצע את החיפוש הגופני במקום מרוחק הרבה יותר.

2 צפייה בגלריה
עו"ד הולנדר
עו"ד הולנדר
עו"ד הולנדר
(צילום: פרטי)

בכתב התביעה מציין עו"ד הולנדר כי לא הייתה כל סיבה ממשית לביצוע החיפוש לעיני עוברים ושבים וציין: "התובע יטען כי אף אם נניח כי התובע עורר את חשד הנתבע 1 (השוטר שביצע את החיפוש, ל"ת) ובעקבות כך נעצר, הכיצד מדו"ח תנועה, בחר הנתבע 1 לבצע חיפוש גופני בהפשטה לתובע? איזה חשד התובע עורר וכיצד זה קשור לעבירת התנועה אותה ביצע התובע לכאורה. כל אלו מובילים למסקנה הפשוטה, שהשוטר בחר להתנכל בתובע במכוון ללא כל סיבה או עילה מוצדקת". עוד טען עו"ד הולנדר כי השוטר הנתבע "בחר להשפיל ולפגוע בתובע כשביצע הפשטה מלאה לתובע לצרכי השפלה וביזוי והותיר את התובע לעמוד עירום כביום היוולדו, באמצע רחוב וזאת במשך דקות ספורות".
עוד בחדשות:
למסמכים שהוגשו לבית המשפט צורפה חוות דעת של פסיכיאטר לפיה לעבריין נגרמה נכות נפשית בשיעור של 35 אחוז בשל "הפרעת סטרס פוסט טראומטית עם מאפייני דיכאון וחרדה".
מהמשטרה נמסר: "כתב התביעה טרם התקבל. לאחר קבלתו ובחינת עובדות המקרה לאשורן, נגיב לטענות שהועלו בבית המשפט, כמקובל".